در بخش تیمی؛

اصفهان قهرمان المپیاد استعدادهای برتر اسکواش پسران کشور شد

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۱۰:۵۶:۵۶
کد خبر: ۷۸۰۱۷۰
اصفهان قهرمان المپیاد استعدادهای برتر اسکواش پسران کشور شد
اصفهان قهرمان المپیاد استعدادهای برتر اسکواش پسران کشور در بخش تیمی شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان؛ نخستین المپیاد استعدادهای برتر اسکواش پسران کشور که از روز پنجشنبه  به میزبانی هیأت اسکواش استان اصفهان با حضور 92 اسکواش‌باز در قالب 23 تیم در رده‌های سنی کمتر از 13 و 15 سال در دو بخش تیمی و انفرادی در آکادمی شهید نصر اصفهان آغاز شد، بعدازظهر روز یکشنبه با معرفی تیم‌ها و نفرات برتر به پایان رسید.
نتایج کلی این رقابت‌ها به شرح زیر است:
در بخش تیمی اصفهان اول، گیلان دوم و تیم‌های فارس و یزد به مقام سوم مشترک رسیدند.
در بخش انفرادی و رده سنی کمتر از 13 سال محمد چنگانیان از اصفهان اول، آروین رسول‌زاده از تهران دوم،  محمدرضا جعفری‌نژاد از اصفهان و امیرعباس بروجردیان از تهران سوم مشترک شدند.
در رده سنی کمتر از 15 سال پویا شفیعی‌فر از آذربایجان شرقی اول،  دانیال حسین‌زاده از گیلان دوم، امیرحسین تبریزیان از آذربایجان غربی و سهیل سلطانی از فارس سوم مشترک شدند.
 تیم استان اصفهان با هدایت و مربیگری مسلم نجفی و سرپرستی امیررضا شاکریان توانست در این رقابت‌های مدال طلای تیمی و دو مدال برنز انفرادی را به دست آورد.
 مراسم اختتامیه این مسابقات با حضور مسعود سلیمانی رییس فدراسیون اسکواش، نصرت‌الله انصاری ناظر وزارت ورزش و جوانان، سید هدا محمدی سرپرست کل مسابقات نخستین المپیاد استعدادهای برتر اسکواش پسران کشور، احسان شاه‌علی معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و مسئول کمیته پشتیبانی نخستین المپیاد استعدادهای برتر اسکواش پسران کشور، آرش ظفریان کارشناس حوزه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان و مسئول امور اجرایی و هماهنگی ستاد نخستین المپیاد استعدادهای برتر اسکواش پسران کشور، احمد مرادی مسئول روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان، محمد پاکروان مسئول تشریفات مراسم افتتاح و اختتامیه نخستین المپیاد استعدادهای برتر اسکواش پسران کشور و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
اسکواش تماشاگران را مجذوب خود می‌کند
احسان شاه‌علی با بیان اینکه حرکت آغاز شده علمی و خیلی خوب است، ابراز امیدواری کرد و اظهار کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان به‌ویژه حوزه توسعه منابع و پشتیبانی که معاونت آن بر عهده بنده است در سراسر کشور بسیار پرقدرت از ورزشکاران مستعد حمایت کنند تا از ثمره و چکیده آن‌ها در میادین جهانی استفاده کنیم
وی خاطرنشان کرد: رشته اسکواش همواره برای من جذابیت خاص خودت را داشته است و در این ورزش هوش، آمادگی جسمانی، سرعت و تکنیک بسیار زیبایی که از سوی بازیکنان به نمایش گذاشته می‌شود که تماشاگران را مجذوب خود می‌کند که باید تلاش کنیم با جذب منابع مالی، زمینه رشد و توسعه این رشته را فراهم کنیم.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: فدراسیون اسکواش نیز طی سال‌های اخیر توانسته با حمایت‌های سلیمانی رییس فدراسیون رشد بسیار خوبی داشته باشد.
المپیاد استعدادیابی، نخبه یابی کرد
در ادامه این مراسم نصرت‌الله انصاری با اشاره به وقفه‌ای که در بخش ورزش قهرمانی در کشور اتفاق افتاده بود، اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان با رهنمودهای محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و احمد سعادتمند مدیرکل دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی برای رفع نقیصه پشتوانه‌سازی ورزش قهرمانی طرح برگزاری المپیاد استعدادهای برتر در کشور اجرا شد.
وی هدف از اجرای این طرح را نخبه‌یابی و کشف مستعدین بیان کرد و افزود: از میان نوجوانان رده‌ سنی 12 تا 15 سال شرکت‌کننده در این طرح، برترین‌ها و مستعدین توسط کارشناسان خبره و مسئولان کمیته استعدادیابی فدراسیون‌ها با همکاری مدیران پایگاه‌های ورزش قهرمانی استان‌ها انتخاب و تحت نظر و مورد حمایت قرار می‌گیرند تا در نهایت از ورزشکاران نخبه در میادین جهانی و بین‌المللی استفاده شود.

ناظر وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر استمرار طرح برگزاری المپیاد استعدادهای برتر کشور در سال‌های متمادی، تصریح کرد: نتیجه این اقدام پرورش ورزشکاران قهرمان زیادی در کشور و در نهایت به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در میادین مختلف بین‌المللی، آسیایی و جهانی است.

 

 

 

 

 

نظر شما