مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان:

اصفهان پایلوت طرح مطالعات جامع مجتمع‌های بین راهی کشور شد

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۵:۰۸:۴۷
کد خبر: ۷۸۴۲۲۷
اصفهان پایلوت طرح مطالعات جامع مجتمع‌های بین راهی کشور شد
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: طرح جامع مطالعاتی مجتمع های بین راهی کشور به صورت پایلوت توسط کارشناسان این اداره کل انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، مهدی خضری در حاشیه اولین نشست کارگروه منطقه ای بازرگانی و سرمایه گذاری منطقه چهار کشور اظهار کرد: سند چشم انداز توسعه استان اصفهان نگاه ویژه ای به توسعه صنعت گردشگری دارد.

وی با بیان اینکه سفر در بستر جاده ها و با استفاده از سیستم های حمل ونقل عمومی ارتباط مستقیمی با این نهاد دارد، گفت: سرعت توسعه وارتقا زیرساخت های گردشگری، تعداد سفرها و تعداد مجتمع های بین راهی باید با یکدیگر هماهنگ باشد.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه های راه های مواصلاتی استان اصفهان یکنواختی است که در بسیاری از موارد موجب ایجاد خواب آلودگی در راننده و بروز حوادث جاده ای می شود.
وی تصریح کرد: احداث مجتمع های بین راهی در محورهای مواصلاتی استان اصفهان می تواند تصادفات جاده ای یا واژگونی را  کاهش دهد.
خضری تصریح کرد: در بحث مجتمع های بین راهی نیازمند یک الگوی فاخر و یکسان برای ساماندهی این اماکن و افزایش بهره وری مردم وسرمایه گذاران هستیم.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان خواستار تدوین پیوست های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای مجتمع های خدماتی رفاهی شد و گفت: برای اولین بار در کشور مطالعات جامعی در این باره با محوریت استان اصفهان انجام خواهد شد.

خضری گفت: فروشگاه هایی که دراین مجتمع ها احداث می شود، خدماتی که به همشهریان ارائه می شود و حتی نوع غذایی که در این مجتمع ها سرو میشود و بر روی رفتار ترافیکی رانندگان اثرگذار است در این طرح مطالعاتی بررسی  و پیشنهاداتی برای رفع مشکلات کنونی ارائه خواهد شد.

 

نظر شما