استاندار اصفهان:

نباید قول بودجه اخذ نشده را به کشاورزان داد

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۱۴:۳۸:۲۰
کد خبر: ۷۸۶۶۱۹
نباید قول بودجه اخذ نشده را به کشاورزان داد
استاندار اصفهان گفت: نباید قول بودجه و اعتباراتی که هنوز اخذ نشده به مردم و کشاورزان داده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، عباس رضایی در جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی با اشاره به اینکه از ۴۵۰ میلیارد تومانی که قرار بود در راستای مصوبات سازگاری با کم آبی از صنایع استان اخذ شود بر اساس گزارشات تاکنون ۹۰ میلیارد تومان وصول و هزینه شده است، اظهار کرد: نباید قول بودجه و اعتباراتی که هنوز اخذ نشده به مردم و کشاورزان داده شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه وظیفه ما تنها تشکیل جلسه و تصویب مصوبات نیست، گفت: وظیفه اصلی مدیران اجرای مصوبات است و در اینگونه جلسات باید هماهنگی های لازم در خصوص حل مشکلات پیرامون اجرای مصوبات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صنعت نیز با مسائل و مشکلاتی روبرو است، تصریح کرد: هر اقدامی که باید انجام شود صاحبان فرآیند نیز باید در مراحل تصمیم گیری حضور داشته باشند و در جلسات مربوط به حل مشکلات کشاورزان حضور اعضای صنف و نمایندگان آنان و نمایندگان صنایع نیز الزامی است.

رضایی با تاکید بر اینکه با همدلی، همزبانی و هماهنگی ابر بحران استان که مسئله ی آب است حل و فصل خواهد شد، خاطرنشان کرد: همه مدیران و کشاورزان باید با هم و در کنار هم حرکت کنند تا مسائل و مشکلات رفع شود.

عباس رضایی حقابه را حق کشاورزان خواند و افزود: حقابه بعنوان یک حق برای کشاورزان است و در این موضوع هیچ شکی وجود ندارد.

وی به طرح های موجود برای حل مشکل آب استان اشاره کرد و افزود: باید در جلسه ای با حضور کارشناسان ذیربط و نمایندگان کشاورزان و در فضایی همراه با آرامش و بدور از هرگونه مشکل این طرح ها به صورت فنی و اجرایی در تمامی ابعاد بررسی شود و سپس در خصوص اجرا و یا عدم اجرای آن تصمیم گیری گردد.

رضایی بر تشکل کارگروهی پیرامون سه محور ساماندهی رودخانه زاینده رود، تعدیل آسیب ها و پساب که در مصوبات کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مطرح شده است تاکید کرد و افزود: این کارگروه باید با حضور مدیران صنایع به عنوان برداشت کنندگان آب، نمایندگان کشاورزان و دیگر مسئولین ذی‌ربط تشکیل شود و با همدلی و هماهنگی به طوری که حرمت اصفهان و شأنیت استان ایجاب می کند مسائل را پیگیری نماییم.

استاندار اصفهان در پایان اضافه کرد: وزارت نیرو باید به این موضوع واقف باشد که برخی از اقدامات پیشین این وزارتخانه باعث ایجاد مشکلات امروز شده است و باید با دیدی مثبت به مسائل نگاه کند تا با هماهنگی مشکل آب استان برطرف شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز