برای نخستین بار در ایران؛

مسابقه راننده حرفه‌ای اتوبوس‌های شهری اصفهان برگزار شد

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۴:۴۰:۱۸
کد خبر: ۷۸۸۵۴۷
مسابقه راننده حرفه‌ای اتوبوس‌های شهری اصفهان برگزار شد
شهردار اصفهان گفت: مسابقه راننده حرفه ای اتوبوس‌های شهری برای نخستین بار در ایران انجام می شود و شاید در خاورمیانه این مسابقه میان رانندگان اتوبوس شهری وجود ندارد، البته این مسابقه در برخی کشورها مثل کانادا و آمریکا برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، قدرت‌الله نوروزی در آیین بهره برداری از پروژه‌های اتوبوسرانی اصفهان اظهار کرد: از تاریخ ۲۶ آذرماه به مناسبت روز حمل و نقل تا ۲۹ دی‌ماه به مناسبت روز هوای پاک اتفاقات و رویدادهای زیادی را در حوزه آموزشی، علمی و فرهنگی در سطح شهر شاهد خواهیم بود.

وی افزود: "مسابقه راننده حرفه‌ای اتوبوس‌های شهری" به عنوان نخستین رویداد در این زمینه به شمار می‌رود، هدف از برگزاری چنین مسابقاتی افزایش دقت رانندگان است شهروندان و مردم هم باید ببینند که چه کسانی هدایت حمل و نقل شهری را برعهده دارند تا با اطمینان خاطر و آرامش بیشتر سفری همراه با اطمینان داشته باشند. شهروندان باید بدانند آنان تجربه و فن بالایی دارند و حتی دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس هستند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: مسابقه راننده حرفه‌ای اتوبوس‌های شهری می‌تواند الگویی برای کسانی باشد که چنین نکاتی را در سطح شهر رعایت نمی‌کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد: این مسابقه برای نخستین بار در ایران انجام می شود و شاید در خاورمیانه این مسابقه میان رانندگان اتوبوس شهری وجود ندارد، البته این مسابقه در برخی کشورها مثل کانادا و آمریکا برگزار شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم رانندگانی با فرهنگ، با شعور، با تجربه و دارای دانش لازم در این عرصه فعالیت می‌کنند، گفت: کسانی که اتوبوس‌ها را می‌سازند تا در خدمت شهروندان باشند، باید این مسابقه را ببینند تا اگر نقایصی در حرکت و اشکالی فنی در ساخت اتوبوس است، این نواقص و اشکالات فنی را رفع کنند. این موارد از فواید و آثار مثبت این مسابقات است.

نوروزی با بیان اینکه  این برنامه‌ها طی ۳۳ روز می‌تواند به رشد سطح کیفیت خدمات‌رسانی در حوزه حمل و نقل کمک کند اظهار امیدواری کرد: در این ۳۳ روز و با اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه شاهد رشد و ارتقای سطح فنی، ترافیکی، حمل و نقل و آموزش باشیم، هدف ارتقای سطح خدمات و جلب رضایت شهروندان و تامین آرامش و آسایش آن‌ها است.

وی با اشاره به بازدید از آسایشگاه جانبازان و قول مناسب سازی اتوبوس مخصوص جانبازان گفت: خوشبختانه امروز این قول محقق شده است. دو اتوبوس دیگر نیز در دست مناسب سازی برای معلولان است و به گونه ای مناسب سازی شده که در بیرون از شهر هم خدمات ارائه کند.

شهردار اصفهان افزود: در خرداد ماه سال گذشته ۵۰ دستگاه اتوبوس نو و ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده، به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شد، امروز نیز ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان حمل و نقل شهر افزوده می شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: اضافه شدن ۱۱۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری کار بسیار خوبی است، اما نهضت همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده کمتر از سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشته است، اما ۱۰ میلیارد تومان بهره اقتصادی دارد.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این فعالیت ها شاهد ناوگان نو، بی نقص و عیب باشیم که موجب کاهش آلاینده ها شود، به طور حتم این فعالیت ها در کاهش آلاینده‌ها نقش موثری دارد، به خصوص در فصل سرما که میزان آلایندگی بیشتر است همه باید تلاش کنیم تا شهروندان از اتوبوس، تاکسی و مترو استفاده کنند.

نوروزی با بیان اینکه همه مسئولان حوزه خدمات شهری باید تلاش کنند تا وضعیت مناسب تری نسبت به گذشته داشته باشیم، گفت: در روزهای ابتدای فعالیت خود در شهرداری اعلام کردم که تعداد مسافران مترو باید افزایش پیدا کند و به ۱۰۰ هزار نفر برسد، امروز حداکثر بین ۴۰ تا ۶۵ هزار نفر از مترو استفاده می کنند. بنابراین سازمان اتوبوسرانی باید برای احداث ایستگاه های اتوبوس در کنار ایستگاه های مترو برنامه ریزی کند؛ باید کاری کنیم تا از ظرفیت ایجاد شده برای جابه جایی مسافر استفاده شود.

 وی با بیان اینکه پایانه‌های دیگری باید به پایانه‌های شهر اضافه شود، خاطرنشان کرد: پایانه اندیشه، صمدیه و پایانه صفه این ها همه باید به گونه ای باشد که به مسافر برای رسیدن به مترو کمک کند تا بتوانیم با انتقال ۱۰۰ هزار مسافر از سطح شهر به زیرزمین وضعیت ترافیک و آلودگی را بهبود ببخشیم و موجب امنیت و افزایش رضایت مندی شهروندان در سطح شهر شویم.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: بتوانیم کسانی را که از وسیله نقلیه شخصی یا تک سرنشین استفاده می کنند به استفاده از مترو و اتوبوس ترغیب کنیم تا همه در شهری پاکیزه و در هوایی پاک زندگی کنیم و از داستان "آدم و هوا" خوب بهره ببریم.

ک/ 1

 

 

نظر شما