فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

کشف بیش از ۲ میلیون مترمربع زمین خواری در اصفهان

۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۱۳:۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۹۴۸۸۷
کشف بیش از ۲ میلیون مترمربع زمین خواری در اصفهان
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی این فرماندهی بیش از 2 میلیون متربع زمین خواری به ارزش 634 میلیارد و 665 میلیون ریال کشف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی اظهار کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در زمینه برخورد با زمین خواران موفق شدند طی 9 ماهه سال جاری 2 میلیون و 147 هزار و 281 متر مربع زمین متعلق به منابع طبیعی و اراضی ملی را که به تصرف افراد زمین خوار در آمده بود را کشف کنند.

وی ارزش این زمین ها را برابر اعلام کارشناسان مربوطه 634 میلیارد و 665 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در این خصوص 27 متخلف نیز دستگیر و همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش 42 درصدی کشف زمین خواری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: افراد متخلف با علم و آگاهی کامل اقدام به تصرف این زمین ها و تغییر کاربری بر روی آنها کرده بودند که با اشراف اطلاعاتی واقدام هوشمندانه ماموران پلیس کشف و به اراضی ملی و منابع طبیعی بازگردانده شدند.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: مبارزه با پدیده زمین خواری در دستور کار پلیس آگاهی تمامی شهرستان های استان  قرار گرفته و به صورت ویژه هرگونه تغییراتی که مظنون به زمین خواری باشد به مرجع قضائی منعکس و با هماهنگی مقام قضائی پیگیری لازم برای بازگرداندن آن‌ها به اراضی ملی انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: پدیده زمین خواری ضمن اینکه باعث وارد آمدن خسارت عمده به دولت و بیت المال می شود در عرصه های طبیعی نیز خسارت های مادی و معنوی زیادی ایجاد می کند و بسیاری از عرصه های منابع طبیعی با تغییر کاربری و زمین خواری ممکن است آسیب دیده و از بین برود به همین خاطر سعی کردیم با همکاری سازمان های مسئول از این پدیده جلوگیری کنیم.

 

نظر شما