حضور دو اسکاری در پاتوق فیلم کوتاه اصفهان

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۰۹:۱۱:۱۸
کد خبر: ۷۹۶۵۳۰
حضور دو اسکاری در پاتوق فیلم کوتاه اصفهان
نشست پنجاه و پنجم پاتوق فیلم کوتاه اصفهان با اکران فیلم های «مرضیه»، «نگاه» و «تلکیف» و با حضور درناز حاجی‌ها، فرنوش صمدی و علی خوشدونی فراهانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، فرنوش صمدی متولد ١٣٦٢ در اصفهان و عضو آکادمی اسکار در بخش فیلم کوتاه است. او فارغ‌التحصیل رشته سینما از آکادمی هنرهای زیبای شهر رم ایتالیا است.صمدی برای فیلم «سکوت»، برنده تندیس بهترین کارگردانی فیلم کوتاه جشن خانه سینما و نامزد نخل طلای فیلم کوتاه جشنواره کن شده است.

فیلم کوتاه «نگاه» فرنوش صمدی از طرف آکادمی ای اف آی امریکا به‌عنوان بهترین فیلم انتخاب و به اسکار معرفی شد. «نگاه»، نامزد یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم لوکارنو هم شده است.

علی عسگری نیز متولد ۱۳۶۱ در تهران و فارغ التحصیل رشته سینما از دانشگاه رم ایتالیا و عضو آکادمی اسکار است. او دانشجوی کمپ استعدادهای جشنواره برلین و آکادمی تابستانی جشنواره لوکارنو است.

عسگری با دو فیلم کوتاه «بیشتر از دو ساعت» و «سکوت» در بخش مسابقه جشنواره کن و با فیلم کوتاه «بچه» در بخش مسابقه جشنواره ونیز حضورداشته است.

درناز حاجی‌ها متولد ۱۳۶۷ در تهران و دارای مدرک فوق‌لیسانس کارگردانی سینما است.او بورسیه تحصیلی مجیک آف پرشیا برای مدرسه فیلم‌سازی لندن را در مقطع کارشناسی ارشد به دست آورده و کارشناسی ارشد فیلم‌سازی را در مدرسه فیلم‌سازی متروپولیتن لندن را گذرانده است.

حاجی‌ها برنده جایزه ویژه هیئت‌داوران از سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برای فیلم‌های «مارلون» و «مرضیه» وکاندید سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم «مارلون» شده است.

علی خوشدونی فراهانی، متولد تهران و دارای مدرک کارشناسی سینما از دانشگاه سوره است.فیلم «تناوب» این فیلم‌ساز در سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران، برنده جایزه بهترین فیلم شد و جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی فیلم کوتاه را از جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو به دست آورد. این فیلم، منتخب جشنواره جهانی فیلم فجر هم شده است.

این نشست با موضوع «چگونگی جذب سرمایه برای تولید و پخش فیلم کوتاه» با حضور فرنوش صمدی، علی عسگری، درناز حاجی‌ها و علی خوشدونی فراهانی یکشنبه ۱۶ دی‌ ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸:۳۰ در سالن شماره یک پردیس سینمایی سیتی سنتر برگزار می‌شود.

 

نظر شما