استاندار اصفهان:

مسئولان نباید گرایش سیاسی خود را در کار دخالت دهند/ کارگزاران دولت باید سیاست‌های دولت تدبیر و امید را دنبال کنند

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۱۴:۰۱:۴۶
کد خبر: ۷۹۶۶۹۴
مسئولان نباید گرایش سیاسی خود را در کار دخالت دهند/ کارگزاران دولت باید سیاست‌های دولت تدبیر و امید را دنبال کنند
استاندار اصفهان گفت: هیچ یک از مسئولین شرعا و قانونا نمی توانند گرایش سیاسی خود را در کار و اجرا دخالت دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، عباس رضایی در گردهمایی فرمانداران و مدیران کل استانداری اصفهان که با حضور معاونین و مشاورین استاندار برگزار شد، اظهار کرد: مدیران باید در زمان کوتاه خدمت خود بگونه ای عمل نمایند که نام نیک از خود باقی گذارند و نیت خود را در جهت رضای خدا خالص کنند.

وی بر ساده زیستی و پرهیز از هر گونه تجمل گرایی تاکید کرد و افزود: مردم را با عمل و نه با گفتار خود دعوت به نیکی کنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید همدلی و همراهی بین پرسنل ایجاد شود، افزود: باید حس کرامت بین کارمندان و ارباب رجوع حاکم گردد.

عباس رضایی با تاکید بر اینکه نظم و انضباط اداری اولین وظیفه ی هر مسئولی است، گفت: فرمانداران باید تمام وقت در محل خدمت خود حاضر باشند و اگر به هر دلیلی این امکان برایشان وجود ندارد باید از سمت خود استعفا دهد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه ماموریت ها باید با هماهنگی صورت گیرد، افزود: ماموریت ها و مرخصی مدیران و فرمانداران باید با ذکر جانشین صورت پذیرد و در غیر این صورت برخورد لازم صورت می گیرد.

عباس رضایی با بیان اینکه فرمانداران باید حس پدر بودن خود را برای شهرستان ها به اثبات رسانند، افزود: هیچ یک از مسئولین شرعا و قانونا نمی توانند گرایش سیاسی خود را در کار و اجرا دخالت دهند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران به عنوان کارگزاران دولت تدبیر و امید باید سیاست های دولت را دنبال نمایند، افزود: یکی از سیاست های دولت عدم دخالت گرایش سیاسی در انجام امور است و اگر مدیری نمی تواند اینگونه عمل نماید باید جای خود را به دیگران دهد.

رضایی با بیان اینکه مدیران و فرمانداران به عنوان خادم همه اقشار جامعه باید با همه ی احزاب و گروه ها ارتباط داشته باشند، افزود: همدلی و همراهی با نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه ضروری است ولی در تصمیم گیری ها باید مستقل عمل شود.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران و مدیران باید به مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم رسیدگی کنند، افزود: مردم تشنه ی محبت و خدمت مسئولین هستند.

عباس رضایی با اشاره به تحریم های امریکا و جنگ نابرابر اقتصادی، اظهار کرد: کسی که بتواند شغلی در جامعه ایجاد نمایند قهرمان است و کسی هم که بتواند و انجام ندهد خیانتکار است.

استاندار اصفهان یکی از ملاک های ارزیابی فرمانداران را استفاده از تبصره ۱۹ عنوان کرد و افزود: تسهیل امور تولید و کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری نیز از دیگر ملاک های ارزیابی خواهد بود.

وی با بیان اینکه اولویت امور باید اتمام پروژه های نیمه تمام باشد، خاطر نشان کرد: هر فرمانداری که بیشتر در جهت جذب سرمایه تلاش نمایند در جهت جلب رضای خدا و مردم گام برداشته است و باید در این مسیر در تربیت جوانان فعال و باانگیزه برای جذب پست های مدیریتی در آینده و همچنین استفاده از بانوان در این پست ها شجاعت لازم وجودداشته باشند.

عباس رضایی با اشاره به لزوم تدوین سند آمایش سرزمین در شهرستان ها یادآور شد: برنامه ی برش شهرستانی سندآمایش سرزمین به شهرستان ها ارسال شده است.

رضایی با اشاره به جشن چهلمین پیروزی سالگرد انقلاب اسلامی، اظهارداشت: باید این جشن ها به صورت خودجوش و مردمی برگزار گردد و امید و وحدت و همدلی در جامعه افزایش یابد.

استاندار اصفهان در پایان تاکید کرد: فرمانداران باید طی یک هفته ی آینده مشکلاتی که با بانک ها دارند و همچنین دستگاه های اجرایی که احتمالاً برای امر تولید و اشتغال ایجاد مانع می کنند را احصا و به دفتر معاون هماهنگی امور اقتصادی ارسال نمایند.

 

 

نظر شما