بیانیه‌ دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان اصفهان:

دشمن در پروژه نفوذ جدی است/ خصوصی‌سازی مدارس به دشمنان لبخند می‌زند

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۰:۱۲:۰۶
کد خبر: ۷۹۷۸۷۳
دشمن در پروژه نفوذ جدی است/ خصوصی‌سازی مدارس به دشمنان لبخند می‌زند
دشمن در پروژه نفوذ جدی است جای هیچ شک و تردیدی باقی نمی‌ماند. حالا خصوصی‌سازی مدارس به دشمنان ما لبخند می‌زند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، تشکل جامعه اسلامی پردیس فاطمه الزهرای دانشگاه فرهنگیان اصفهان طی بیانیه‌ای خصوصی‌سازی آموزش و پرورش را مورد انتقاد قرار داد.

در متن این بیانیه آمده است:

آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای است که همواره در بخش بودجه مورد بی‌مهری و کم‌توجه‌ی دولتی‌ها قرار گرفته است، این درحالی است که آموزش و پرورش هر کشور یکی از مهم‌ترین ارکان هر کشور است. ارزش‌ها، اندیشه‌ها، فرهنگ و هویت، دانش و اخلاق علاوه بر خانواده از طریق مدرسه انتقال پیدا می‌کند و حتی در جایی که خانواده کوتاهی می‌کند مدرسه باید در جبران آن کوشش کند.

عاقلان جهان به این اصل اعتقاد دارند که هرچه در آموزش و پرورش هزینه شود، در آینده از هزینه‌های پزشکی و بهداشتی، زندان‌ها و امور بزهکاری، بیکاری و... کم می‌شود اما گویا هنوز مسؤولان به این نتیجه نرسیده‌اند.

معلمان همواره در بحث حقوق از دیگر دستگاه‌ها به بهانه‌های مختلف کمتر حقوق گرفته‌اند و در بحث معیشت با مشکل روبرو بوده‌اند اما عاشقانه و خالصانه در راه ارتقا و تعالی فرزندان این سرزمین کوشش کرده‌اند.

حال صحبت بر سر دانش‌آموزانی است که مانند لوح پاک و نانوشته‌ای هستند که به فرمایش امام صادق (ع) باید آنان را آموزش دهیم قبل از اینکه دشمنانمان این لوح پاک را در دست بگیرند و سیاهه‌ای بر آن بنویسند که به راحتی قابل پاک شدن نباشد.

اکنون صحبت از خصوصی‌سازی مدارس است. آیا دولت تضمینی دارد که ما به ازای هزینه‌ای که به فرد متقاضی اداره مدرسه می‌پردازد، فرد مورد نظر به میزانی که باید و شاید به خدمات‌رسانی به دانش آموزان بپردازد؟ و یا آن شخص در فکر این است که با حداکثر صرفه‌جویی پول بیشتری را در جیب خود قرار دهد؟

 اشکال دوم این است که اگر قبول کنیم که بخش خصوصی به حداقل سود خود از این راه قناعت کند که البته چنین چیزی بعید به نظر می‌رسد و تمام امکانات رفاهی را برای دانش آموزان مهیا کند، دولت چه نظارتی می‌تواند بر آموزش داخل این مدارس داشته باشد؟ در حالی که حادثه مدرسه غرب تهران به ما نشان داد که در مدارس غیر دولتی می‌تواند چنین فجایعی رخ دهد، همین که معلم بخش فرهنگی و هویتی و دینی آموزش را کنار بگذارد و فقط به بخش علمی اکتفا کند خود ضربه بزرگی است.

حالا فکر کنید اگر مواردی آموزش داده شود که در جهت تحقق مطامع دشمن باشد چه کسی متوجه خواهد شد؟ آیا می‌خواهید در تمام کلاس‌ها دوربین بگذارید؟ اینکه هزینه‌ای جدید است و اصل صرفه‌جویی را در کار شما زیر سؤال می‌برد! آیا برای گزارش آموزش اشتباه یک سامانه می‌گذارید؟ از کجا معلوم که دانش‌آموز زیر 18 سال راست بگوید؟ غیر از معلم و دانش‌آموز که در کلاس کسی نیست!

البته همه این‌ها گوشه‌ای است از آنچه می‌خواهیم بگوییم. در سازمان‌های ما همواره جاسوسانی از بیگانگان نفوذ کرده‌اند. در همین اواخر، جاسوسانی از محیط‌زیست دستگیر شدند. پس اینکه دشمن در پروژه نفوذ جدی است جای هیچ شک و تردیدی باقی نمی‌ماند. حالا خصوصی‌سازی مدارس به دشمنان ما لبخند می‌زند.

 آن‌ها که به دنبال تصویب و اجرای سند 2030 بودند یک راه آسان‌تر برایشان باز شده است. فقط کافی است افراد خود را در قالب متقاضیان بخش خصوصی به سراغ مدارس بفرستند و با پول دولت سند 2030 را در نبود امکان نظارت کافی، اجرا کنند. همان‌هایی که نفوذی‌ها را تا بالاترین مراتب و پست‌ها جا دادند چرا نباید در قالب بخش خصوصی که برایشان مانند آب خوردن است اقدام کنند؟

همانطور که نظرسنجی تلویزیونی هم نشان داد 84% مردم با خصوصی‌سازی مدارس مخالف‌اند. از نمایندگان مجلس و دولت خواهشمندیم که به جای صرفه‌جویی در آموزش و پرورش و به خطر انداختن این نهاد مهم و باز کردن راه برای نفوذ دشمن، از ریخت ‌و پاش‌های دولت در حقوق‌های نجومی جلوگیری کرده و شفافیت لازم را به وجود آورند، همچنین در حذف یارانه پردرآمدها از مرحله حرف بگذرند و آن را عملیاتی کنند و به نظر مردمی که آن‌ها را انتخاب کرده‌اند نیز احترام بگذارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز