نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

استان اصفهان بیشترین آمار زندانیان شاغل را دارد

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۴:۴۴:۰۴
کد خبر: ۸۰۱۰۲۰
استان اصفهان بیشترین آمار زندانیان شاغل را دارد
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اشتغال در زندان اصفهان افتاده، به طوری که مسئولان زندان مدعی هستند که بیشترین آمار زندانی شاغل را، استان اصفهان دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در حاشیه بازدید از زندان مرکزی اصفهان، با تاکید بر این که اشتغال می تواند زندانیان را در زندان سرگرم کرده و در بیرون از زندان نیز آنان را به بازار کار معرفی کند، اظهار کرد: اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اشتغال در زندان اصفهان افتاده، به طوری که مسئولان زندان مدعی هستند که بیشترین آمار زندانی شاغل را، استان اصفهان دارد. البته این در حالی است که در حال حاضر تنها 1500 نفر زندانی در استان اصفهان مشغول به کار است و در قبال فعالیت های خود حقوق هم دریافت می کنند و این مرکز می تواند زندانی بیشتری را در زندان شاغل کند ولی اکنون فضای لازم برای این کار را ندارد.

وی با بیان اینکه فعالیتهای زندانیان شامل صنایع دستی و خیاطی تا فعالیتهای صنعتی است و با تاکید بر اینکه درآمد برخی از زندانیان شاغل در کارخانجات زندان بر اساس کاری که انجام می دهند، حتی تا مبلغ 5 میلیون تومان در ماه هم می رسد، افزود: این مسائل باعث می شود تا میزان وقوع جرم در زندان کاهش یابد و پس از آزادی نیز زندانیان به یک حرفه مشغول شوند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در حوزه آموزشی و تربیتی نیز در زندان اصفهان اقدامات چشمگیری در حال انجام بود، به طوری که در بازدیدی که از این مرکز داشتم، روحانیون و مربی هایی در بخش های مختلف زندان اقدام به تفسیر قرآن و نهج البلاغه، برگزاری کلاس های احکام و غیره کرده بودند.

آیت الله طباطبائی نژاد اضافه کرد: یکی از نکات قابل توجه در این بازدید کتابت قرآن کریم به خط زیبا توسط یکی از زندانیانی بود که در ورود به زندان بی سواد بود و پس از آموختن سواد و خط در دوران محکومیت خود اقدام به این عمل کرده بود که باعث شگفتی بود.

وی افزود : این موضوع بسیار قابل توجه است، چرا که یکی از عمده دلایل عود به جرم مجرمین پس از بازداشت و محکومیت، فقط فقر فرهنگی و اقتصادی است که در زندان سعی شده هر دو این مسایل مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان همچنین به قرآن فاخر و بزرگی که در زندان اصفهان به وسیله چوب ساخته شده اشاره کرد و افزود: هنرهای دستی و ساخت این قرآن در قطع بسیار بزرگ با هنرمندی خاص، نشان از وجود ذوق و هنر سرشار زندانیان دارد و باید این ذوق و هنر در محیط های آموزشی و تربیتی شکوفا شود و زندان محیط بسیار مناسبی برای این موضوع می باشد.

آیت الله طباطبائی نژاد همچنین به موضوع تکریم خانواده های زندانیان در محیط زندان اشاره کرد و افزود: یکی از ذغدغه های سالهای گذشته من ایجاد فضای مناسب و در شأن خانواده های زندانیان بود که خوشبختانه به همت مسئولین زندان سالن مناسبی همراه با امکانات مناسب مثل فروشگاه برای مراجعه کنندگان به زندان ساخته شده تا افراد ملاقات کننده در فضای مناسب و به دور از سرما و گرما و مشکلات محیطی دیگر با زندانی های خود ملاقات کنند.

وی در پایان ضمن تقدیر از همت و زحمات مدیر کل، مسئولان و روحانیت شاغل در زندان اصفهان فعالیتهای صورت گرفته در زندان های استان را مطابق آموزه های دینی و باعث رشد و تعالی زندانیان و حفظ کرامت آنان در زندان های اصفهان برشمرد.

 

 

نظر شما