شهردار شاهین شهر لایحه بودجه ۹۸ را به شورای اسلامی تقدیم کرد

۱۳۹۷/۱۱/۰۸ - ۱۴:۴۸:۴۰
کد خبر: ۸۰۵۶۵۱
شهردار شاهین شهر لایحه بودجه ۹۸ را به شورای اسلامی تقدیم کرد
شهردار شاهین شهر لایحه بودجه سال ٩٨ شهرداری را به شورای اسلامی این شهر تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، شهردار شاهین شهر لایحه بودجه سال ٩٨ شهرداری را به شورای اسلامی این شهر تقدیم کرد.

در این نشست شهردار شاهین شهر  گفت: بودجه پیشنهادی سال ٩٨ شهرداری شاهین شهر را ١٥٠ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ٥٢ درصد این بودجه که حدود ٧٨ میلیاردتومان است برای هزینه های جاری و ٤٨ درصد آن که ٧١ میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان است برای هزینه های عمرانی پیش بینی شده است.

حمیدرضا عشقی وی تاکید کرد: تمام سعی و تلاش در تدوین این بودجه برمبنای صرفه جویی در هزینه ها بویژه هزینه های جاری است.

شهردار شاهین شهر تصریح کرد: همچنین در تدوین این بودجه بر تکمیل پروژه های عمرانی و همچنین انجام یکسری پروژه های جدید از جمله احداث تقاطع غیر همسطح شاهین(پل گرگاب)، ورزشگاه، ساختمان مدیریت بحران،خیابان شرق علیمردان خان، میدان دانشگاه، زیرسازی محل استقرار فلافل فروشی ها و ساماندهی آن و ... پیش بینی شده است.

وی با اشاره به بودجه سازمان های وابسته به شهرداری برای سال ٩٨ گفت: ٢٤ میلیارد و ٤٠٠ میلیون تومان برای سازمان حمل و نقل بسته شده که ١٢ میلیارد تومان کمک شهرداری و ١٢ میلیارد و ٤٠٠ میلیون تومان از محل درآمدهای خود سازمان تامین خواهد شد.

عشقی، بودجه پیش بینی شده برای سازمان سبما، منظر و فضای سبز شهرداری را ٢٥ میلیارد و٤١٠ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ٢٤ میلیارد تومان از محل کمک های شهرداری و حدود یک میلیارد تومان از محل درآمدهای خود سازمان تامین می شود.

وی  همچنین بودجه پیشنهادی آتش نشانی را ٨ میلیارد و ٤٧٣ میلیون و ٥٠٠ هزار تومان ذکر کرد و افزود: ازاین مبلغ حدود ٤ میلیارد و ٦٠٠ میلیون  از محل کمک های شهرداری و مابقی از درآمدهای  سازمان آتش نشانی  تامین می شود.

شهردار  شاهین شهر ادامه داد: بودجه سازمان فرهنگی اجنماعی نیز ٥ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان بسته شده که ازاین مبلغ ٢ میلیارد  و ٩٠٠ میلیون  توسط شهرداری و  ٢ میلیارد و ٦٠٠ از محد درآمدهای سازمان است.

وی تصریح کرد: در مجموع بودجه شهرداری به اضافه سازمان های مربوطه حدود١٧٢ میلیارد تومان  پیش بینی شده است.

عشقی همچنین درخصوص منابع درآمدی بودجه ٩٨ شهرداری نیز گفت: ١٧ درصد کل بودجه از محل عوارض ارزش های افزوده، ٢٢درصد ازعوارض آلایندگی، ١٤ درصد  عوارض صدور پروانه ساختمانی و ساخت و ساز، ١٩ درصد سایر منابع و٢٨ درصد از محل سایر مواردتامبن اعتبار می شود.

وی یادآور شد: سرانه درآمد هر شهروند در سال ٩٨ حدود ٨٠٠ میلیون تومان ، سرانه هزینه های جاری هرشهروند  حدود ٤ میلیون و ٣٤٤ هزار تومان  و سرانه هزینه های عمرانی ٣ میلیون و ٧٦٦ هزار تومان تخمین زده شده است.

شهردار شاهین شهر تصریح کرد: اگر مباحث پیشنهادی دولت در بودجه ٩٨ که شامل دولتی  تقسیم کردن  ارزش افزوده،سوخت و آلایندگی است توسط مجلس تصویب شود بسیاری از شهرداری ها سال آیندهبا مشکلات زیادی مواجه می شوند.

وی تاکید کرد: بر این اساس باید اصل بودجه ٩٨ را  بر  درآمدهای پایدار محلی و داخل شهری بنا کنیم.

عشقی بخشی از  درآمدهای پایدار پیش بینی شده را از محل صدور پروانه های ساختمانی، عوارض مالکیت ، تفکیک پلاک، تراکم ، عوارض نوسازی وفعالان اقتصادی برای سال ٩٨ عنوان کرد.

وی همچنین در پایان خبر داد که مساله اخذ عوارض آلایندگی سال ٩٢ تا ٩٤ پالایشگاه بتازگی در  جلسه ای که با حضور نماینده استانداری، امور مالیاتی و شهرداری شاهین شهر در معاونت حقوقی  ریاست جمهوری تشکیل شد مقرر شد که موضوع در هیات حل اختلاف بررسی و برای رفع آثار اشتباه عدم وصول آن اقدامات لازم صورت گیرد.

شهردار شاهین شهر  تاکید کرد: باثابت کردن حقانبت خود می توانیم عوارض حاصل از آلایندگی را برای رفع آلودگی سطح شهر، توسعه فضای سبز و تجهیز ناوگان حمل و نقل استفاد کنیم.

رییس شورای اسلامی شاهین شهر با بیان اینکه بودجه بندی برای هر سازمانی باید براساس اهداف آن تعیین شده باشد گفت: بدون وجود سند چشم انداز و CDS یا همان سند راهبرد توسعه شهری عملا بررسی و سنجش بودجه شهرداری غیرمنطقی و ناممکن است. چرا که بدون وجود یک متر و معیار واقعی عملا سنجش علمی و منطقی ای در کار نخواهد بود. وقتی که فیلتر و عینک دقیقی برای دیدن و ارزیابی نداریم، چگونه می توان سنجید که بودجه مناسب است یا خیر؟

حسین ابراهیمی افزود: شهر شاهین شهر فرصتهای بسیار است. ظرفیت‌هایی که به جرات میتوان گفت بیش از ۹۰ درصد آن هنوز بالفعل نشده است. این مقوله در شرایطی که شهرداری شاهین شهر بابت حذف کدهای درآمدی ناپایدارش مثل عوارض ناشی از فروش کالا یا همان ارزش افزوده، دچار بحران شده، بیش ازپیش اهمیت و ضرورت می یابد. چرا که مدیران شهری را بنابر یک ضرورت تاریخی متوجه فرصتهای جدید برای خلق درآمد خواهد کرد. البته مدیریت استراتژیک اگر در کالبد سازمانی شهرداری نهادینه میشد، این بحران از قبل طبیعتا از پیش سنجش و پیش بینی  باید میشد. امروز  سازمان ها از مدیریت بر مبنای بروکراسی به سمت مدیریت استراتژی و اقتضایی در تغییر هستند و بودجه ریزی نقدی یک امر منسوخ شده است.

وی تاکید کرد: باید هر چه سریعتر مشاوره سند چشم انداز که از سال 95  تاکنون نیمه کاره رها شده بود را فعال کرد.

رییس شورای اسلامی شاهین شهر افزود: بتازگی در جلسه ای از صاحب نظران و نخبگان این شهر برای بررسی و اظهارنظر درباره سند چشم انداز دعوت شد.

وی ابراز امیدواری کرد: در صورت تدوین این سند می توان بطور دقیق به بررسی و تصویب بودجه شهرداری پرداخت و هم با سیاست ورزی در مدیریت و برنامه ریزی و هم با خلاقیت برنامه راهبردی دقیقی برای این شهر تدوین کرد.

وی افزود: حیات نباتی یک مقوله فاقد خلاقیت در حیات یک ارگانیسم است. خواه یک موجود زنده باشد و خواه یک سازمان. سازمانی که در آن نوآوری و خلاقیت نباشد و صرفا در چارچوب رفتار سنتی خویش بدون تحول باشد، یک حیات نباتی دارد و صرفا هزینه های مرسوم خویش را پوشش داده و بدون پویش ارزشمند و در خور توجهی به پیش میرود. شهرداری ها و سازمانهای تابعه بدون خلاقیت در تعریف کدهای درآمدی و تحول ساختار خود در شرایط محیطی متحول شده، و انطباق خود با نیازها و محدودیت ها دوام نمی آورند. برای این منظور تدوین "سند راهبرد توسعه شهری" CDS و سند راهبرد سازمان ODS اجتناب ناپذیر است. چرا که تحولات پیش رو را باید برآورد و پیش بینی کرد و برای توسعه پایدار برنامه ریزی کرد. تدوین سندهای چشم انداز شهری از چنین زمینه هایی نگارش میشوند

نرگس السادات موسوی عضو شورای اسلامی شاهین شهر بر پروژه های مشارکتی و جذب سرمایه گذار مدنظر  و همچنین پروژه هایی که به جذب توریسم و توسعه گردشگری بینجامد تاکید کرد.

همچنین فرهادی از دیگر اعضای شورای شهر  گفت:پیشرفت در تحقق بودجه نشان از همدلی و تعامل بین مدیران،پرسنل خدوم و کارگران شهرداری است.

وی افزود: در راستای ارتقا نشاط جامعه و همچنین لزوم وجود طرح هایی برای جوانان اجرای پروژه هایی مانند پارک موتور سواری ،دوچرخه سواری هرسال فقط در حد کلام بوده و نیازمند علمیاتی شدن است.

فرهادی تصریح کرد: لازم است در حوزه سیستم حمل و نقل بخصوص مترو تمهیداتی اندیشیده سود.

علیرضا جهانگیری از ابهام در تحقق بودجه گفت و اظهار کرد: اگر بودجه تحقق یافته چرا هیچ یک از پروژه های عمرانی عملی نشده است  وباید بدانیم که بودجه را بر اساس عملکرد می نویسند  وصرفه جویی در حقوق پرسنل صرفه جویی مالی محسوب نمی شود چرا که انگیزه کارکنان رابرای خدمات رسانی  پایین می آورد.

مهرداد مختاری منشی شورای اسلامی شاهین شهر گفت : با فشار هایی که آمریکای جهانخوار از لحاظ اقتصادی به کشور تحمیل کرده ، سعی شود در سازمان ها به گونه ای برنامه ریزی دقیق اقتصادی  صورت بپزیرد که استقلال مالی آنهارا به دنبال داشته باشد .

 وی گفت : اگر ارزش افزوده وآلایندگی استانی حذف شود تیر خلاصی بر پیکر برخی از شهرداری است وباید سعی شود بودجه ای را ببندیم که محقق گردد نه فقط بتوانیم با آن حقوق ودستمزد پرسنل را پرداخت کنیم.

سجاد قهرمانی فرد در ادامه گفت : با توجه به نرخ تورمی که درسال جاری ایجاد شده امیدواریم بودجه به گونه ای تنظیم شده باشد که نخواهیم نرخ خدمات را کاهش دهیم .

پرستو جهانگیری دیگر عضو شورای شهر ادامه داد: باتوجه به اینکه عمده درآمدهای شهرداری از سه بخش آلایندگی، فروش زمین و ارزش افزوده است. با حذف درآمد حاصل از آلایندگی و ارزش افزوده لازم است به سمت درآمد پایدار برویم. ضمن اینکه قرار بود کمیته ای برای ایجاد کد های درآمد در این رابطه ایجاد شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز