امام جمعه اصفهان:

دلسوزان نظام وضعیت قبل و بعد از انقلاب را به جوانان نشان دهند

۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - ۱۰:۱۶:۵۰
کد خبر: ۸۰۷۴۰۴
دلسوزان نظام وضعیت قبل و بعد از انقلاب را به جوانان نشان دهند
امام جمعه اصفهان گفت: شناساندن خدمات انقلاب و تصویر وضعیت کشور قبل و بعدازآن برای نسل جوان وظیفه‌ای است که نه‌فقط بر عهده روحانیت بلکه بر عهده همه دلسوزان نظام قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی، در همایش زکات که در محل روستای خوش آباد از توابع شهرستان اردستان برگزار شد، گفت: همه دستورات اسلام در سه قسم قرار می‌گیرند. قسم اول اعمالی است که تأثیرات آن منحصر در خود فرد است و عبادات فردی مانند نماز و روزه و امثال آن را شامل می‌شود. قسم دوم اعمالی است که مربوط به کمک به انسان‌ها در جامعه است مانند زکات و صدقه و دسته سوم اعمالی است که به ساخت و اعتلای خود جامعه کمک می‌کنند که در رأس این اعمال امربه‌معروف و نهی از منکر قرار دارد.

امام‌جمعه اصفهان به نکات موجود در سلام بر امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: در سلام بر ایشان سه شهادت کلی درباره برپایی نماز و زکات و همچنین اهتمام به امربه‌معروف و نهی از منکر توسط اباعبدالله الحسین (ع) مورد تأکید قرار می‌گیرد که نشان‌دهنده اهمیتی است که این سه واجب در اسلام دارند.

آیت‌الله طباطبایی گل سرسبد اعمال فردی را نماز اعلام کرد و گفت: گل سرسبد اعمال مربوط به اصلاح جامعه امر به‌ معروف و نهی از منکر است و زکات نیز گل سرسبد امور مربوط به کمک به سایر انسان‌هاست.

ایشان بابیان اینکه اهمیت زکات در جامعه ما مغفول مانده است، گفت: تبلیغ زکات باید با رویکردی که به یک امر واجب دینی باید داشت صورت بگیرد و پرداخت زکات واجب مانند اقامه نماز و سایر اعمال واجب چیزی نیست که برای آن کسی شایسته تقدیر و قدردانی باشد.

رئیس شورای زکات استان اصفهان ادامه داد: در روایت نبوی هست که اسلام بر پنج پایه بناشده است و آن پایه‌ها نماز، زکات، روزه، حج و ولایت اولیای خداوند است.

وی تأکید کرد: در حدیثی از امام صادق در رابطه با این روایت نبوی بیان‌شده است که کسی که با وجود توانایی مالی از پرداخت زکات و به ‌جا آوردن حج استنکاف کرده باشد در زمان مرگ مورد خطاب قرار می‌گیرد که بین مردن به آئین در حالتی که یهودی یا نصرانی است یکی را انتخاب کند و هیچ حرفی از مرگ در کسوت یک مسلمان نخواهد بود.

امام‌جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به ‌قرار گرفتن در ایام پربرکت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شناساندن خدمات انقلاب و تصویر وضعیت کشور قبل و بعدازآن برای نسل جوان وظیفه‌ای است که نه‌فقط بر عهده روحانیت بلکه بر عهده همه دلسوزان نظام قرار دارد.

نظر شما