مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده:

استان اصفهان سمن‌های فعالی در امور زنان دارد

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۱۰:۱۹:۳۹
کد خبر: ۸۰۹۴۵۸
استان اصفهان سمن‌های فعالی در امور زنان دارد
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: استان اصفهان سمن‌هایی بسیار فعال در حوزه امور زنان دارد و همچنین از فعالان اقتصادی بسیار توانمند و اثرگذاری در میان بانوان برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، فریبا نظری پور در همایش «زنان، محور مقاومت و توسعه با رویکرد بررسی نقش زنان در توسعه اجتماعی اظهار کرد: ضمن موفقیت‌های بسیار چشمگیر و ستودنی زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، کارآفرینی، سیاسی و فرهنگی، اما هنوز نیمی از جمعیت کشور از ضرورت حضور زنان در جامعه به اندازه خود آنها آگاهی ندارند.

فریبا نظری‌پور ادامه داد: این مسئله ناشی از اطلاع‌رسانی یکطرفه‌ای است که طی سال ها به بانوان ارائه شده و معمولا در این اوقات آقایان در چنین برنامه‌هایی حضور نداشته و از اهمیت این مسئله چنانکه باید آگاه نمی‌شوند.

وی در ادامه به طرح سه مطالبه از استاندار اصفهان در حوزه امور بانوان استان پرداخت و اظهار کرد: انتصابات مدیران زن برای تحقق ارتقای 30 درصدی مدیران زن در کشور، برگزاری جلسات مداوم با فعالان زن در حوزه‌های اقتصادی و کارآفرینی و همچنین مشاوره و گفتگو با سازمان‌های مردم‌نهادی که در حوزه امور زنان فعالیت‌های گسترده‌ای دارند.

وی تاکید کرد:  استان اصفهان سمن‌هایی بسیار فعال در حوزه امور زنان دارد و همچنین از فعالان اقتصادی بسیار توانمند و اثرگذاری در میان بانوان برخوردار است.

در ادامه استاندار اصفهان با اشاره به آمارهای چشمگیر حضور فعال زنان در کشور گفت: از آنجایی که مسئولیت دبیری انجمن ایمنی و اینولوژی وزارت بهداشت را برعهده دارم، مفتخرم که بگویم امروز بیش از 78 درصد پذیرفته شدگان مقطع دکتری در کشور به بانوان اختصاص دارد.

عباس رضایی با تاکید بر ضرورت بسترسازی برای اشتغال بانوان فعال و تحصیلکرده، اظهار کرد: در تمام مسئولیت‌هایی که تاکنون برعهده داشته ام بر حضور زنان موفق در مناصب مدیریتی  تاکید داشته‌ام. چنانچه در زمان ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تمامی کادر مدیریتی بیمارستان شهید بهشتی در دست بانوان بود.

وی تصریح کرد: بدون تردید توسعه اجتماعی بدون حضور بیش از نیمی از جمعیت کشور محقق نخواهد شد و ملزم به آن هستیم که از پتانسیل‌های فراوان بانوان در زمینه حل بحران‌های کشور بهره‌مند شویم.

ناهید تاج‌الدین، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی دیگر سخنران این مراسم بود. او در سخنانی کوتاه با اشاره به آمارهای موجود از حضور زنان در عرصه آموزشی، گفت: 51 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و 52 درصد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری را زنان تشکیل می‌دهند، درحالیکه تنها 40 درصد شاغلان زن هستند.

او تاکید کرد: متاسفانه هنوز در سپردن پست‌های مهم و تخصصی و مدیریتی به زنان تنگ‌نظری‌هایی وجود دارد، هرچند در زمانی که در مجلس دوره دهم از ارتقای سهم 30 درصدی زنان سخن می‌رفت در اصفهان این سهم به حدود 40 درصد رسیده بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت. فریده روشن گفت: اگرچه با گذر 4 دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد حضور فعال و چشمگیر بانوان در عرصه جامعه هستیم، اما این مسئله هنوز با تنگ‌نظری‌ها و نابرابری‌های جنسیتی مواجه است.

او افزود: زنان ایران در دوران مشروطیت، پهلوی و به ویژه در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی در پیشبرد اهداف جمعی جامعه داشتند.

او با بیان اینکه شورای شهر در راستای ارتقای کیفیت وضعیت زندگی بانوان برنامه‌های متعددی را در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: پیگیری ماده 101 قانون برنامه و توسعه با احتساب شاخص‌های کلی آن، رویکرد حمایت از خانواده در مسیر تحقق شهر دوستدار کودک و خانواده، رویکرد حمایت از جوانان تحصیلکرده با راه‌اندازی خانه‌های استارت‌آپ، حمایت از تشکل‌های غیردولتی، تقویت ساختار زنان و خانواده برای سیاستگذاری اجرایی، حمایت از احداث فضاهای ورزشی و پارکهای بانوان و حمایت از طرح مبلمان شهری ویژه همه شهروندان از جمله طرح‌های مورد پیگیر شورای شهر است.

به گزارش برنا؛ همایش «زنان، محور مقاومت و توسعه» به همت دفتر تخصصی بانوان آفتاب و فرهنگسرای پرسش از مراکز وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با مشارکت اتاق بازرگانی و استانداری اصفهان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز