سه‌شنبه سرنوشت‌ساز در فوتبال اصفهان

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۱۳:۰۷:۵۲
کد خبر: ۸۰۹۵۸۶
سه‌شنبه سرنوشت‌ساز در فوتبال اصفهان
در صورت صعود تیم ذوب آهن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2019 تیم های اصفهانی هجدهمین حضور در این تورنمنت قاره ای را تجربه خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سبزپوشان اصفهانی هفته آینده دیدار حساسی را با الکویت خواهند داشت و در صورت پیروزی با انجام یک بازی دیگر می توانند به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برسند. در صورت صعود به دور گروهی، با الوصل امارات، الزورای عراق و برنده یکی دیگر از پلی آف ها هم گروه خواهد شد. به عبارتی شاگردان علیرضا منصوریان اگر الکویت و الغرافه را ببرند، در گروهی قرار می گیرند که فرصت صعود را خواهند داشت و با هیچ یک از قدرت های فوتبال آسیا روبرو نخواهند شد.

در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا تیم های اصفهانی 17 بار در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته اند. سپاهان که با 11 حضور در این مسابقات قاره ای رکورددار است و ذوب آهن نیز 6 بار توانسته در این رقابت ها حاضر باشد. نکته جالب این که ذوبی ها با این که 5 بار کمتر از رقیب همشهری در لیگ قهرمانان بوده اند اما عملکرد بهتری نسبت به سپاهان داشته اند. آن ها دو بار به مرحله یک هشتم صعود کردند، یک صعود به یک چهارم را در کارنامه دارند و یک مرتبه هم تا فینال رقابت ها پیش رفتند اما تیم سپاهان 3 بار از مرحله گروهی صعود کرد که یکی منجر به پیش روی تا فینال لیگ قهرمانان شد.

اکنون در اصفهان هواداران هر دو تیم با اتحاد حداکثری و حمایت از تیم ذوب آهن تلاش می کنند تا مقدمات صعود این تیم برای هفتمین بار به لیگ قهرمانان آسیا و مرحله گروهی آن را رقم بزنند. دیدار خانگی ذوب آهن و الکویت که روز سه شنبه برگزار می شود، در ورزشگاه فولاد شهر خواهد بود و باید دید آیا فوتبال دوستان اصفهانی ورزشگاه را برای ذوب آهن پر می کنند یا خیر؟

 

 

نظر شما