مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان:

باغ گیاه‌شناسی اصفهان بعد از ۲۰ سال تاسیس می‌شود/ ایجاد کلینیک‌های فضای سبز در باغ‌های بانوان شهر

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۱۳:۱۴:۳۵
کد خبر: ۸۱۱۵۶۰
باغ گیاه‌شناسی اصفهان بعد از ۲۰ سال تاسیس می‌شود/ ایجاد کلینیک‌های فضای سبز در باغ‌های بانوان شهر
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: ایجاد باغ گیاه شناسی اصفهان با مساحتی بالغ بر 44 هکتار در محدوده شمال پارک ناژوان بعد از 20 سال مکان یابی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، فروغ مرتضایی نژاد در ارتباط با احداث باغ گیاه شناسی در منطقه ناژوان اظهار کرد: باغ گیاه شناسی از جاذبه های گردشگری خاص هر کشور محسوب می شود. در دنیا باغات گیاه شناسی متعددی وجود دارد که میلیون ها نفر بازدیدکننده را جذب می کند که از مهم ترین این باغ ها می توان به باغ «کیوگاردن» لندن اشاره کرد که در دنیا بی نظیر است.

وی با بیان اینکه در شهرهای مشهد، شیراز، تبریز و تهران باغات گیاه شناسی متعددی وجود دارد، ادامه داد: باغ گیاه شناسی در جاده تهران – کرج نیز بازدیدکننده های زیادی را به خود جذب کرده و هر ساله جشنواره های مختلفی در آن برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: حدود 20 سال است که طرح باغ گیاه شناسی اصفهان در دست بررسی است اما هنوز اجرایی نشده است. این طرح طی ماه های اخیر در هیأت مدیره مدیریت ناژوان مطرح و با استقبال اعضای شورای شهر روبرو شده است.

احداث باغ زنبق اصفهان در دست بررسی  

مرتضایی نژاد ادامه داد: قرار است به کمک پژوهشکده شهرستان محلات، ارقام شناخته شده ای از 750 گونه گل داوودی با رنگ ها و فرم های مختلف، 120 گونه زنبق و بیش از 500 گونه گل رز را برای کشت اولیه باغ گیاه شناسی استفاده کنیم. 

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهار کرد: در این پروژه از توان مشاوران بهره خواهیم گرفت تا مکان جذابی را به مراکز گردشگری اصفهان اضافه کنیم.

نصب نرم افزار گیاه شناسی در باغ گلها

مرتضایی نژاد با بیان اینکه باغ گیاه شناسی با باغ گلها تفاوت دارد، ادامه داد: باغ گلها یک فضای تخصصی است و انواع و اقسام گل های فصلی در آن وجود دارد اما در باغ گیاه شناسی، بیشتر درختان وجود دارد و با جاذبه هایی مانند برکه های مصنوعی می توان گردشگران زیادی را به این باغ جذب کرد.

وی گفت: روی همه گیاهان این باغ اطلاعات گیاه نصب خواهد شد و نرم افزاری در حال آماده سازی است که با انتخاب اسم گیاه مشخصات آن در معرض دید بازدیدکننده قرار گیرد. 

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در صورت تصویب نهایی این طرح و تأمین اعتبار اقدامات لازم انجام خواهد شد، گفت: برای مراحل ابتدایی هزینه ای بالغ بر 300 میلیون تومان در نظر گرفته ایم و با شرط تأمین مالی پروژه، مقدماتی را فراهم می کنیم تا در یک سال آینده هر سه فاز پروژه تکمیل شود. 

کلینیک فضای سبز در باغ های بانوان اصفهان تاسیس می شود

وی با اشاره به فعالیت مجدد کلینیک گیاه پزشکی اصفهان، افزود: این کلینیک ویژه کنترل آفات و بیماری های گیاهان است. همچنین ساخت کلینیک فضای سبز را در دستور کار داریم تا علاوه بر بحث گیاه پزشکی، آموزش مراقبت از گیاهان آپارتمانی به شهروندان ارایه شود.

مرتضایی نژاد ادامه داد: از تعدادی از باغ های بانوان اصفهان بازدید و پتانسیل ایجاد کلینیک ها در این مکان ها بررسی شده است. به زودی با در اختیار داشتن مکان مورد نیاز و طی تفاهم نامه ای که با سازمان فرهنگی منعقد شده، فراخوانی را منتشر کرده و زیر نظر سازمان فضای سبز شهرداری، کلینیک های فضای سبز در باغ های بانوان تاسیس خواهد شد.

وی گفت: در سطح شهر نیز فضاهایی را برای ایجاد این کلینیک ها پیش بینی کردیم که قرار است این مراکز، خدمات گیاه پزشکی و فضای سبز را به شهروندان ارائه دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز