مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان:

ورزش استان اصفهان در شاخص‌های وزارت ورزش و جوانان رتبه نخست را دارد

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۰۹:۱۵:۴۹
کد خبر: ۸۱۱۸۰۱
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: یک سری شاخص‌ها را وزارت ورزش و جوانان نه فقط برای یک استان خاص بلکه برای تمام استان‌ها مشخص می‌کند؛ بر اساس آن شاخص‌ها در پنج سال گذشته ورزش استان رتبه نخست کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، محمد سلطان‌حسینی در حاشیه بازی ذوب آهن و الکویت در رابطه با آخرین وضعیت ورزشگاه نقش جهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مجری طرح شرکت توسعه و تجهیز است و با توجه به تبصره ۱۹ و یا ماده ۲۷ سابق، کارهای BOT لازم باید انجام بگیرد تا بعد از تکمیل در اختیار شرکت فولاد قرار بگیرد؛ شرکت توسعه و تجهیز به جد در حال کار است.

سلطان‌حسینی ادامه داد: امروز پیگیری‌هایی را از طریق شرکت توسعه و تجهیز و سعیدبخش انجام داده‌ایم و امیدوارم طی چند روز آینده طبقه دوم به صورت صددرصد آماده شود؛ فقط در نیمه پله‌ها و در قاچ‌ها بود که باید با انجام کارهایی کمی مقاوم‌سازی انجام می‌دادیم؛ خوشبختانه ۹۵ درصد کار آماده شده ضمن اینکه چادر سقف نیز در حال نصب است ولی در این فصل به دلیل اینکه وزش باد را شاهد هستیم کار کمی در سقف مشکل است؛ امیدواریم با توجه به قول‌هایی که داده شده نصب چادرهای سقف تا خردادماه به اتمام برسد.

وی در رابطه با ایجاد دسترسی‌های مناسب برای نقش جهان، تصریح کرد: در این مدت تلاشمان را برای دسترسی بهتر به ورزشگاه انجام داده‌ایم و چند جاده شامل جاده کنار اتوبوسرانی که در حال حاضر نیز عملیات‌های تکمیلی آن در حال انجام است و جاده دسترسی از سمت دولت‌آباد و سنگبری‌ها ایجاد شده است که گواه خوبی بر این موضوع است؛ قطعاً حضور ۷۵ هزار نفر در این ورزشگاه، امکانات بیشتری را می‌طلبد کما اینکه در همان ورزشگاه آزادی تهران نیز تعدادی با مترو به ورزشگاه می‌روند ولی این موارد زمان‌بر است و تلاش مضاعفی را طلب می‌طلبد. آن چیزی که تعهد ما و مدیریت توسعه بوده، تکمیل ورزشگاه و تحویل آن به شرکت فولاد مبارکه بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با تأکید بر حل معضل معارضین ورزشگاه نقش جهان، ادامه داد: استادیوم نقش جهان با معضلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند که یکی از موارد، مشکل معارضین ورزشگاه بود؛ فکر می‌کنم اگر بخواهیم در مورد ورزشگاه صحبت کنیم فقط ۱۰ تا ۱۵ درصد به ساخت ورزشگاه مربوط می‌شد و بیش از ۸۰ درصد مشکل اراضی نقش جهان بود؛ در این رابطه بر خود لازم می‌دانم از دوستان حوزه دادگستری برخوار،   دادگستری استان و دوستانی که کمک‌های بسیاری در طول این چند سال انجام دادند، تشکر کنم؛ خوشبختانه در حال حاضر مشکل اراضی در نقش جهان حل شده است.

وی با اشاره به عواملی چون سازگاری محیط بر اماکن ورزشی، ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار نفر در بهارستان زندگی می‌کند که قطعاً اگر متروی آنجا حل شده بود حمل و نقل راحت‌تر صورت می‌گرفت، در مورد ورزشگاه هم همینطور است، ورزشگاه تختی یا ورزشگاه ۲۲ بهمن قبل از انقلاب در مرکز شهر ساخته شده ولی به دلیل اینکه این موارد چون سازگاری با محیط و دسترسی‌ها و دیگر موارد صورت گرفته است درحال حاضر شرایط آن‌ها به گونه ای است که نمی‌توان مدت‌ها در آن مسابقه‌ای را برگزار کرد. این موارد به عنوان عوامل فضایی و کاربردی ورزشگاه‌ها عنوان می‌شوند.

سلطان حسینی با تأکید بر ابعاد چند برابری ورزشگاه نقش جهان نسبت به مجموعه آزادی، خاطرنشان کرد: امیدواریم این موارد حل شود و با ایجاد مترو قطعاً با یک جاده و یا افزایش تعداد پارکینگ‌ها که درحال حاضر ظرفیت پارکینگ سه هزار ماشین به آن اضافه شده است می‌توان به نتیجه رسید؛ مشکل تپه‌های خاکی بخش عمده آن‌ها شده است، ورزشگاه نقش جهان چیزی حدود یک هزار و ۳۰۰ هکتار است یعنی سه یا چهار برابر مجموعه آزادی که توافقات صورت گرفته در خصوص سایر پروژه‌هایی که در این ورزشگاه وجود دارد که در زمان مقتضی اعلام می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در رابطه با ادامه فعالیتش در ورزش استان، تصریح کرد: این که ما می‌مانیم یا نمی‌مانیم مشخص نیست؛ معلوم نیست هیچ مدیری یک روز بماند یا نماند. یک سری شاخص‌ها را وزارت ورزش و جوانان نه فقط برای یک استان خاص بلکه برای تمام استان‌ها مشخص می‌کند؛ بر اساس آن شاخص‌ها در پنج سال گذشته ورزش استان رتبه نخست کشور را کسب کرد.

وی ادامه داد: این موارد را من ارزیابی نمی‌کنم بلکه وزارت ورزش و جوانان ارزیابی می‌کند و در ارزیابی که در سال ۹۶ توسط وزارت ورزش و جوانان انجام گرفته است استان اصفهان در تمام شاخص‌ها در رتبه نخست قرار گرفته است؛ معمولا ارزیابی عملکرد ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها را در سال ۹۷ را اوایل سال ۹۸ انجام می‌دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز