رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان:

جشنواره فجر زمینه‌ای برای شناخت بیشتر تئاتر اصفهان در دنیا است

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۱۳:۴۱:۵۴
کد خبر: ۸۱۳۸۹۵
جشنواره فجر زمینه‌ای برای شناخت بیشتر تئاتر اصفهان در دنیا است
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به راه‌یابی سه اثر از کارگردان‌های اصفهانی به بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حمایت این سازمان، گفت: جشنواره فجر زمینه‌ای است که تئاتر اصفهان را در دنیا بیشتر بشناسند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، محمد عیدی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های معاونت فرهنگی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان توجه به صنایع خلاق و اهمیت دادن به آنها به عنوان کالاهای هویتی است.

او با بیان اینکه زمانی که به صنایع خلاق توجه می‌کنیم نمی‌توانیم به اقتصاد فرهنگ توجه نکنیم، افزود: از طرف دیگر، این رویکرد نشان می‌دهد که فرهنگ صرفاً یک پدیده هزینه‌بر نیست و می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های بومی خود، کالاهای هویتی خود را تولید کرده و در عرصه ملی و جهانی اثرگذار باشیم و اقتصاد فرهنگ را در یک زنجیره ارزشی بارور کنیم.

معاون شهردار اصفهان ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که اصفهان واجد مزیت نسبی در آن بوده، هنر تئاتر است که از دیرباز به آن نام‌بردار و مشهور بوده و بسیاری از بزرگان تئاتر از استاد ارحام‌صدر گرفته تا دیگرانی مانند استاد فرهمند از این شهر منشأ اثر بوده‌اند. طبیعتاً سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان باید بر روی این مزیت هنری شهر اصفهان انگشت تأکید بگذارد، چنانچه شهرداری از همان ابتدا با ساخت تالار هنر کانونی را ایجاد کرد تا این قابلیت‌ها از مقام قوه به فعل دربیاید و همواره اعتباراتی را برای حمایت از گروه‌های تئاتر تعریف کرده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: بسیار خرسندیم و مایه ابتهاج و افتخار است که برای نخستین بار در تاریخ برگزاری جشنواره تئاتر فجر هفت اثر از اصفهان به این جشنواره راه یافت که شامل چهار تئاتر صحنه‌ای، یک نمایش رادیویی و دو نمایش در بخش دیگرگونه‌ها است که از این میان، سه نمایش صحنه‌ای با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به این جشنواره راه یافته است که این اتفاق نیز برای نخستین بار می‌افتد.

عیدی تصریح کرد: نمایش افرا به کارگردانی احسان جانمی و نمایش دام به کارگردانی اسماعیل موحدی متعلق به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و نمایش استرالیا به کارگردانی پیمان کریمی محصول مشترک این سازمان و حوزه هنری استان است. دو نمایش دام و افرا در روز نخست جشنواره در روز 22 بهمن در سالن اصلی و قشقایی تئاتر شهر به روی صحنه رفت و نمایش استرالیا نیز دوم اسفندماه در سالن قشقایی اجرا می‌شود.

او با تبریک این اتفاق به شهروندان اصفهانی بیان داشت: امیدوارم این اتفاق میمون باعث شود اصفهان در سال‌های آینده بیش از پیش در این رویداد بزرگ ملی ظهور و بروز داشته باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه جشنواره فجر زمینه‌ای است که تئاتر اصفهان را در دنیا بیشتر بشناسند، افزود: این اتفاق انگیزه بیشتری در بین هنرمندان تئاتر اصفهان ایجاد می‌کند تا با استفاده از خلاقیت فرهنگی خود کارهای بیشتری بسازند تا در سال‌های آینده با قدرت بیشتری در این رویداد ملی شرکت کنیم.

عیدی درباره وضعیت زیرساخت‌های تئاتر در شهر اصفهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه تالار هنر  یکی از زیرساخت‌های خوب شهرداری اصفهان در بخش تئاتر است. البته در این بخش هم‌افزایی داریم و از تئاترهایی که در سالن فرشچیان به روی صحنه می‌رود حمایت‌ می‌کنیم. برای سال 98 برنامه‌های ویژه‌ای برای ساخت پلاتوها و بلک‌باکس‌ها داریم تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم. همچنین چند طرح برای ساخت سالن تئاتر در مناطق مختلف شهر در سال 98 در دستور کار داریم و همین امر باعث می‌شود هنرمندان تئاتر امکان بیشتری برای به صحنه بردن نمایش‌های خود داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز