معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان:

پرورش کرم ابریشم با همکاری کمیته امداد اصفهان احیا می‌شود

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۱۵:۴۱:۰۰
کد خبر: ۸۱۵۸۸۳
پرورش کرم ابریشم با همکاری کمیته امداد اصفهان احیا می‌شود
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان گفت: نوغانداری ظرفیت اجرای ک شغل خانگی را دارد و این باعث می‌شود که برای کمک به اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد طرح مناسبی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، بهرام سوادکوهی اظهار کرد: نوغانداری و پرورش کرم ابریشم از پیشه‌های به دست فراموشی سپرده‌شده‌ای است که می‌توان با احیای آن ارزش‌افزوده مناسبی برای کشور ایجاد کرد.
سوادکوهی پرورش اقتصادی کرم ابریشم با نرخ برابری کنونی دلار و ریال را کاملاً عملی دانست و گفت: نوغانداری ظرفیت اجرایی شدن به‌عنوان یک شغل خانگی را دارد و این باعث می‌شود که برای کمک به اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد طرح مناسبی باشد.
وی با اشاره به فعالیت یک مرکز نوغانداری در شهرستان نطنز استان اصفهان، گفت: جلساتی برای عملیاتی کردن نوغانداری با حضور مدیران ارشد جهاد کشاورزی، برگزارشده است و جلسه آموزشی و توجیهی این طرح برای مددجویان و سایر مشتاقان و علاقه‌مندان در شهر نطنز توسط مرکز نوغانداری و با محوریت کمیته امداد برگزار می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان ادامه داد: دوره پرورش کرم ابریشم کوتاه و بر اساس برآوردهایی که توسط کارشناسان انجام‌شده است؛ هر پالت پرورش می‌تواند به سودآوری دو میلیون تومانی در یک بازه ۴۵ روزه منجر شود.
سوادکوهی با اشاره به چالش‌های پیش روی نوغانداری در استان اصفهان، توضیح داد: نرخ ارز در سال‌های گذشته باعث از صرفه افتادن پرورش کرم ابریشم شده بود اما با وضعیت جدید دلار ازنظر اقتصادی این کار توجیه مناسبی دارد اما اکنون چالش‌ها از جنس تأمین خوراک برگ توت برای کرم‌های ابریشم است که با یک برنامه‌ریزی میان‌مدت و با استفاده از الگوی شرکت‌های راهبر شغلی این چالش هم به‌راحتی قابل مدیریت خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز