مدیر مرکز توسعه مجازی پارس در گفت و گو با برنا:

کشور به امید نیاز دارد/ دومین اجلاس مدیریت و کارآفرینی کشور با رویکرد مدیریت جهادی در اصفهان برگزار می‌شود

۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۱۴:۲۷:۵۷
کد خبر: ۸۱۸۰۴۲
کشور به امید نیاز دارد/ دومین اجلاس مدیریت و کارآفرینی کشور با رویکرد مدیریت جهادی در اصفهان برگزار می‌شود
مدیر مرکز توسعه مجازی پارس گفت: با وجود بحران اقتصادی و تحریم‌هایی که یک جانبه علیه ایران وضع شده کشور شرایط خوبی ندارد و باید به کارآفرینی پرداخت چون کشور به امید نیاز دارد.

میثم شکری‌ ساز در گفت و گو با خبرگزاری برنا در اصفهان اظهار کرد: 11 کمپانی از خدمات توریستی، آموزشی و گردشگری هلدینگ پارس استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه اصفهان رتبه 17 کارآفرینی کشور را دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه اصفهان یک شهر ترانزیتی، صنعتی و توریستی است اما رتبه متوسط رو به ضعیفی در این زمینه دارد.

مدیر مرکز توسعه مجازی پارس ادامه داد: یکی از مسائل مهم در حوزه کارآفرینی ایجاد گفتمان کارآفرینی است و مردم باید در مورد این واژه با هم گفت و گو کنند.

شکری ساز با بیان اینکه 60 درصد اقتصاد دنیا را شرکت‌های کوچک می‌گردانند، خاطرنشان کرد: در کشور ما به اقتصادهای کوچک و متوسط توجهی نمی‌شود. با وجود بحران اقتصادی و تحریم‌هایی که یک جانبه علیه ایران وضع شده کشور شرایط خوبی ندارد و باید به کارآفرینی پرداخت چون کشور به امید نیاز دارد.

وی با بیان اینکه هیچ هزینه‌ای از ارگان‌های دولتی برای برگزاری همایش دریافت نشده است، ادامه داد: هدف این مرکز کمک به دولت و ایجاد گفتمان کارآفرینی است. به همین خاطر قرار شد همایش کارآفرینی در استان اصفهان برگزار شود چون اصفهان حقش بیشتر از این‌ها است.

مدیر مرکز توسعه مجازی پارس اجرای قوانین در استان اصفهان را 120 درصدی دانست و اظهار کرد: مسوولین در اصفهان علاوه بر اینکه قانون را کامل اجرا می‌کنند 20 درصد هم از آن بالاتر می‌روند و فراقانونی عمل می‌کنند. این موضوع مشکلات گسترده ای را در شهر ایجاد کرده و حجم وسیعی سرمایه از شهر خارج می‌شود.

شکری ساز ادامه می‌دهد: باید افکار لایه‌های کلان کشور راجع به اصفهان تغییر کند، اصفهان بیشتری شهید را تقدیم کرده، بیشترین زجر را برای انقلاب کشیده است و نیاز به توجه دارد.

وی ادامه داد: در اصفهان باید با مدیرانی که سنگ‌اندازی می‌کند و نرخ شاخصه‌های توسعه در زیرساخت‌هایش پایین است، برخورد و حذف شود.

مدیرمرکز توسعه مجازی پارس با بیان اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان بسیار خوب است، گفت: این قانون باعث شد 8 هزار نفر از مدیران کنار گذاشته شوند و همین باعث به میدان آمدن جوانان شد. در دوران جنگ جوانان بودند که جنگ را مدیریت کردند و نباید حالا برای بحث‌های اقتصادی کنار بروند.

شکری ساز افزود: تپندگی قلب جوانان برای کشور بیشتر و نگاهشان به آینده امیدوارانه‌تر است.

وی با بیان اینکه همایش کارآفرینی اصفهان را تکان خواهد داد، ادامه داد: برای دومین بار اجلاس مدیریت و کارآفرینی کشور به همت مرکز توسعه مجازی پارس برگزار می‌شود.

مدیرمرکز توسعه مجازی پارس با بیان اینکه بیش از یک هزار نفر ثبت نام قطعی و 500 نفر رزرو ثبت نام داشته‌اند، گفت: با توجه به نامگذاری سال فعلی توسط مقام معظم رهبری موضوع همایش امسال مدیریت جهادی است و قرار است از مدیرانی تقدیر شود و تریبون در اختیارشان قرار گیرد که در راستای کارآفرینی در شهر عملکرد خوبی داشتند و همین اتفاق باعث ایجاد گفتمان کارآفرینی با رویکرد جهادی می‌شود.

شکری ساز یکی از اهداف همایش را معطوف کردن نگاه‌ها به اصفهان و پایتخت زدایی برای برگزاری همایش‌های مهم دانست و بیان کرد: این همایش توسط مرکز توسعه مجازی پارس به صورت سالانه برگزار و سال آینده هم چنین برنامه‌ای تدارک دیده می‌شود.

وی افزود: تمرکززدایی از پایتخت بسیار مهم است و باید به اصفهان توجه شود چون این استان مهد توسعه صنعتی کشور و فرهنگی جهان اسلام است.

به گزارش برنا؛ دومین همایش مدیریت و کارآفرینی کشور به همت مرکز توسعه مجازی پارس 9 اسفندماه سال جاری در سالن همایش های اصفهان سیتی سنتر برگزار می‌شود.

ک/ 1

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز