به تصویر کشیدن زندگی روزمره سالمندان در"قاب خاطره"

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۱۱:۵۲:۴۸
کد خبر: ۸۲۰۹۳۶
به تصویر کشیدن زندگی روزمره سالمندان درقاب خاطره
نخستین نمایشگاه عکس سالمندی به همت دفتر تخصصی سالمند وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با مشارکت اداره کل بهزیستی استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، این نمایشگاه با عنوان «قاب خاطره»، صبح روز 14 اسفندماه در گالری شماره سه نگارخانه مرکزی افتتاح شد.

نمایشگاه قاب خاطره به ارائه آثار عکس هایی با محوریت زندگی، علایق، وابستگی ها و دغدغه های دوران سالمندی پرداخته است و از علاقمندان دعوت کرده تا 16 اسفندماه همه روزه از ساعت 9 الی 17 در این مکان از نمایشگاه دیدن کنند.

در این نمایشگاه 30 عکس با محوریت زندگی روزمره سالمندان ارائه شده که هر یک از آنها گوشه ای از نیازهای این قشر از جامعه را در ساده ترین شکل ممکن به تصویر کشیده است.

مدیر دفتر تخصصی سالمند در حاشیه برگزاری این نمایشگاه درباره برگزاری نمایشگاه قاب خاطره گفت: تاکنون مسائل و دغدغه های دوران سالمندی در قالب نمایشگاه عکس ارائه نشده بود و این نخستین نمایشگاه عکس سالمندی در اصفهان است.

مریم کدخدایی، افزود: نمایشگاه قاب خاطره با هدف بیان دغدغه ها، توانمندی ها، نیازها و مسائلی که مبتلا‌به دوران حساس و ویژه سالمندی است برگزار شده و از زبان عکس و تصویر برای تاکید بر اهمیت این مسائل استفاده کرده است.

او تاکید کرد: امیدواریم خانواده ها و به خصوص جوانان با تماشای این آثار از حساسیت دوران سالمندی به عنوان یکی از مهمترین مراحل زندگی انسان آگاه شوند و این آگاهی منجر به توجه و احترام بیشتری به نیازهای روحی و جسمی سالمندان از سوی آنها شود.

مدیر دفتر تخصصی سالمند با بیان اینکه این نمایشگاه با مشارکت اداره کل بهزیستی استان اصفهان برگزار شده، اظهار کرد:  برنامه ریزی در زمینه امور سالمندان رسالت مشترکی برای تمامی ارگان ها همچون دفتر تخصصی سالمند، بهزیستی و همه ارگان های درگیر با مسائل سالمندان است که باید در جهت ارتقای سطح کیفی خدمات برای این شهروندان ارشد گام برداریم.

او درباره روند برگزاری این نمایشگاه نیز گفت: در این نمایشگاه 30 عکس توسط یک عکاس ارائه شده که بیشتر بر روی انتقال پیام متمرکز بوده ایم و نه هنر و تکنیک عکاسی.

او تاکید کرد: در راستای برگزاری نمایشگاه عکس با حضور عکاسان، در آینده ای بسیار نزدیک فراخوانی سراسری با محوریت "سالمند در جمع خانواده" منتشر خواهیم کرد و پس از انتشار این فراخوان نیز از برگزیده آثاری که دریافت کرده ایم نمایشگاهی برگزار می کنیم.

او افزود: این نمایشگاه همزمان با هفته جهانی سالمند برگزار می شود تا شعار "توجه به سالمند" را به گوش همه برساند.

او درباره مشارکت سالمندان در عکاسی نیز گفت: پیش از این یک کارگاه آموزشی عکاسی از سوی دفتر تخصصی سالمند برای این عزیزان برگزار کردیم  که می توانند در نمایشگاه بعدی که هیچ محدودیت سنی برای عکاسان شرکت کننده وجود ندارد، شرکت کنند و آثار خود را برای ارائه در نمایشگاه ارسال کنند.

به گزارش برنا؛ نمایشگاه عکس "قاب خاطره" تا 16 اسفندماه به مدت دو روز در گالری شماره سه نگارخانه مرکزی اصفهان پذیرای علاقمندان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز