روایتی طنازانه از قتل امیرکبیر در "خواب‎نامه ملیجکان"

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۱۴:۵۱:۰۶
کد خبر: ۸۲۱۸۶۱
روایتی طنازانه از قتل امیرکبیر در خواب‎نامه ملیجکان
نمایش "خواب‌نامه ملیجکان" به نویسندگی و کارگردانی مجید صدیقی تا 27 اسفندماه در تماشاخانه‌ماه به روی صحنه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، این نمایش روایتی مدرن و ابزورد از ماجرای قتل امیرکبیر است که توسط پنج ملیجک تبیین و روایت می شود که  به نویسندگی و کارگردانی مجید صدیقی از سوی خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان با همکاری دفتر تخصصی تئاتر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به نمایش در می آید.

مجید صدیقی در این خصوص گفت: ویژگی قابل توجه نحوه روایت این نمایش، این است که راویان این ماجرا در دو دوره تاریخی عصر قاجار و زمان حال در رفت آمد هستند و این ویژگی بر جذابیت روایت اثر برای مخاطب می پردازد.

صدیقی با بیان اینکه رویکرد نمایش خواب نامه ملیجکان، رویکردی تاریخ نگارانه است، اظهار کرد: متاسفانه مسئله صدراعظم کشی در تاریخ ایران همواره وجود داشته است و می توان به موارد متعددی از آن همچون قتل حسنک وزیر، قتل قائم مقام فراهانی و در نهایت امیرکبیر اشاره کرد.

او افزود: به دلیل اینکه امیر کبیر به نوعی ملی ترین و معروف ترین صدراعظم ایران شناخته می شود و قتل او نیز اثرات شوم فراوانی در تاریخ ایران بر جای گذاشته است، در این نمایش به صورت متمرکز و در قالب یک رویکرد طنازانه به این واقعه می پردازیم.

او تاکید کرد: البته باید در نظر داشت که این رویکرد طنازانه به هیچ وجه به معنای طنز در قالب عامی، همه گیر و همه پسند آن نیست، بلکه ایده اجرایی نمایش ایده ای مدرن است که بین دو دوره تاریخی در رفت و آمد است و در این ماجرا مخاطب را با خود همراه می کند.

او درباره بازیگران این نمایش هم گفت: حسن محمدی، فرشاد فهیمی، لیلا قربانی، احسان خادمی و بهناز باباجانی پنج بازیگر این نمایش هستند که در قالب نقش پنج ملیجک ظاهر می شوند. همچنین دستیاری کارگردان بر عهده رضوان کروندی و ساخت موسیقی بر عهده سعید عبد یزدان بوده است.

او افزود: نمایش خواب نامه ملیجکان از دهم اسفندماه در تماشاخانه ماه به روی صحنه رفته و در این چند شب با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده است.

او خاطرنشان کرد: این نمایش تا 27 اسفندماه هر شب از ساعت 19 پذیرای هنردوستان اصفهان خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز