دبیر علمی هنری نخستین نمایشگاه هنر صنعت مد و لباس اصفهان:

اصفهان بزرگترین تولیدکننده پارچه کشور است/ وزارت فرهنگ و ارشاد وظیفه ساماندهی مد و لباس را دارد

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۱۰:۵۴:۳۳
کد خبر: ۸۲۳۲۴۹
اصفهان بزرگترین تولیدکننده پارچه کشور است/ وزارت فرهنگ و ارشاد وظیفه ساماندهی مد و لباس را دارد
دبیر علمی هنری نخستین نمایشگاه هنر صنعت مد و لباس اصفهان گفت: اصفهان بزرگترین تولیدکننده پارچه کشور است، به همین منظور میز نساجی در اصفهان تشکیل شده و ما ارتباط خوبی با این بخش داریم البته این ارتباط بیشتر مربوط به صنعت نساجی است و در حوزه طراحی و مد باید این ارتباط بیشتر شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سیدرضا میر محمدصادقی در نخستین نشست خبری مد و لباس، با بیان اینکه اصفهان بزرگترین تولیدکننده پارچه کشور است، اظهار کرد: به همین منظور میز نساجی در اصفهان تشکیل شده و ما ارتباط خوبی با این بخش داریم البته این ارتباط بیشتر مربوط به صنعت نساجی است و در حوزه طراحی و مد باید این ارتباط بیشتر شود.
وی با اشاره به تدوین و رونمایی از نخستین منشور مد و لباس و عملکرد طراحان این عرصه در شهریور امسال، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد وظیفه سیاست‌گذاری و ساماندهی حوزه مد و لباس کشور را دارد و در این خصوص با تشکیل کارگروهی، فعالان این عرصه همچون اتحادیه‌های تولید و توزیع پوشاک، کارگاه‌های صنعتی، طراحان و دیگر فعالان بازار تولید و توزیع پوشاک حضور دارند.
میرمحمدصادقی با اشاره به ثبت 300 طرح پوشاک با نشانه شیما، اظهار کرد: در سال جاری پوشاک به عنوان یک کالای فرهنگی و نمادی از فرهنگ ایرانی اسلامی مورد توجه قرار گرفت.
وی نتیجه تمام فعالیت‌های این موسسه را برگزاری نخستین نمایشگاه هنر صنعت مد و لباس اصفهان در اسفند امسال دانست و تأکید کرد: این نمایشگاه، حاصل فعالیت‌های یک ساله حوزه مد و لباس بود که در کنار آن، منشور مد و لباس رونمایی شد که می‌تواند سرآغاز رویدادهای مثبت و نوینی در کشور باشد.
وی از تربیت حدود هزار نفر نیروی انسانی در این حوزه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه وظیفه تربیت نیروی انسانی بر عهده دانشگاه‌ها است، اما بخش خصوصی نیز این وظیفه را تا حدودی بر عهده گرفته است.
دبیر علمی هنری نخستین نمایشگاه هنر صنعت مد و لباس اصفهان با اشاره به پیش‌بینی اهداف عمومی و تخصصی، در این منشور، گفت: اهداف عمومی شامل اصلاح فرهنگ پوشش صحیح با رعایت معیارهای ایرانی اسلامی، ارتقاء سطح زندگی مردم با استفاده از پوشش مناسب، ایجاد بستر مناسب برای شناسایی، ساماندهی و حمایت از طراحان مد و لباس و استفاده بهینه از ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مد و لباس بوده است.
وی، تربیت نیروی متخصص با برگزاری دوره‌های آموزشی و گردهمایی طراحان لباس با هدف شناخت معضلات و ارائه راهکارها را از دیگر اهداف اجرا شده موسسه مد و لباس در سال‌های گذشته عنوان کرد و افزود: از برنامه‌های پیش رو می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های فصلی و موضوعی و جشنواره طراحی لباس در سال آینده اشاره کرد.
وی با بیان اینکه دغدغه‌های اقتصادی بدون شک مانعی برای توجه افراد به حوزه مد و لباس است، گفت: با توجه به دغدغه‌های اقتصادی موجود و ضرورت توجه به موضوع لباس و پوشاک به عنوان نمادی از فرهنگ کشور، بنابراین توجه مسئولان به این حوزه احساس می‌شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز