توجه به استعداد و علاقه نوجوانان در انتخاب رشته مؤثر است

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۱۴:۵۶:۰۸
کد خبر: ۸۲۳۸۹۵
توجه به استعداد و علاقه نوجوانان در انتخاب رشته مؤثر است
انتخاب رشته باید با توجه به استعداد و علاقه نوجوانان و دور از اعمال سلیقه شخصی خانواده ها انجام بگیرد تا فرزندان بتوانند برای آینده خود تصمیم بهتری بگیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، همایش بزرگ انتخاب رشته ویژه نهمی ها با همکاری خانه نوجوان وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان) و موسسه آموزشی پویای شریف با هدف ایجاد راه حل برای انتخاب صحیح رشته های درسی در خانه نوجوان اصفهان برگزار شد.

یکی از انتخاب های مهم در زندگی می تواند انتخاب رشته و تعیین هدف برای آینده باشد. انتخاب رشته باید با توجه به استعداد و علاقه نوجوانان و دور از اعمال سلیقه شخصی خانواده ها انجام بگیرد تا فرزندان بتوانند برای آینده خود تصمیم بهتری بگیرند.

این همایش با هدف ایجاد راه حل و کمک به انتخاب رشته صحیح برای نهمی ها برگزار شد که بیش از 250 دانش آموز در آن شرکت کردند.

اسما نکویی مدیر دفتر تخصصی خانه نوجوان در خصوص این مراسم اظهار کرد: این برنامه در مورد انتخاب رشته پایه نهم با توجه به اهمیت این پایه و نوع انتخاب درست برگزار شد که این بچه ها بتوانند برای ادامه تحصیل برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.

وی ادامه داد: برای این برنامه از اطلاع رسانی شهری استفاده کردیم که دختران و پسران زیادی از مدارس مختلف شرکت کردند. علاوه بر این همایش، کارگاهی را برای والدین برگزار کردیم.

وی گفت: در بخش اول بحث کارشناسی انجام گرفت و توضیحات کامل در مورد نحوه صحیح انتخاب رشته داده شد و در بخش دوم که شامل 12 کارگروه در 12 رشته بود، کارشناسان موفق در این رشته ها را دعوت کردیم تا دانش آموزان را راهنمایی کنند.

نکویی نقش خانواده ها را در انتخاب رشته دانش آموزان بسیار مهم دانست و بیان کرد: خانواده ها باید سعی کنند استعداد واقعی فرزندان خود را پیدا کنند و در همان جهت بچه ها را راهنمایی کنند و هیچ رشته ای را به اجبار برای فرزندانشان انتخاب نکنند. در گذشته تجربه های بدی به ما نشان داد که هر موقع خانواده ها فرزندی را در انتخاب رشته اجبار کردند، آن فرزند نتوانسته در آینده موفق بشود.

وی ادامه داد: باید این روش نادرست را در بین والدین اصلاح کنیم و باید بدانیم که تمام رشته های ما مساوی هستند و چیزی به اسم رشته بهتر یا بدتر نداریم و تمام بچه های ما در هر زمینه ای که استعداد دارند می توانند شکوفا شوند.

مدیر دفتر تخصصی خانه نوجوان اظهار کرد: از خانواده ها خواهشمندم دلسوزانه بچه ها را راهنمایی کنند چرا که معمولا ما بزرگترها، مسیرهایی که نتوانستیم برویم را انتظار داریم بچه هایمان بروند که این روش اشتباه است و باید بدانیم به همان اندازه که به دکتر و مهندس احتیاج داریم، به همان اندازه نیز به هنرمند نیازمندیم و این ما هستیم که باید آنها را پرورش بدهیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز