نمایش حمام دامادی و اجرای نقالی‌خوانی در موزه حمام علیقلی آقا

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۰۹:۵۹:۴۴
کد خبر: ۸۲۷۰۴۱
نمایش حمام دامادی و اجرای نقالی‌خوانی در موزه حمام علیقلی آقا
حمام موزه علیقلی آقا وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با ارائه چند برنامه فرهنگی تفریحی، آماده میزبانی از مسافران نوروزی اصفهان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان؛ مدیر حمام موزه علیقلی آقا با اعلام این خبر گفت: محله علیقلی آقا از قدیمی ترین محله های اصفهان محسوب می شود و جایگاه ویژه ای در معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مردم اصفهان در قدیم دارد.

رضا منجمی افزود: این محله با برخورداری از حمامی قدیمی که سالهاست به موزه تبدیل شده، بازارچه و مسجد علیقلی آقا، از جاذبه های گردشگری بسیار قابل توجهی برخوردار است و می تواند مکان بسیار جالبی برای بازدید گردشگران و آشنایی با بافت سنتی و قدیمی اصفهان باشد.

او تاکید کرد: این محله قدیمی و به ویژه حمام موزه علیقلی آقا در ایام نوروز 98 همچون سال های گذشته با اجرای برنامه هایی پذیرای حضور مسافران نوروزی است.

او تصریح کرد: از جمله این برنامه ها نمایش حمام دامادی است که هر سال در موزه برگزار شده و با استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان روبرو می شود. این نمایش به یکی از رسوم دیرین مردم اصفهان می پردازد و ضمن ارائه محتوایی طنز، بخشی از فرهنگ عامه مردم را روایت می کند.

مدیر حمام موزه علیقلی آقا افزود: این نمایش دیدنی از 3 تا 11 فروردین ماه در محل موزه برگزار می شود.

او اجرای نقالی را از دیگر برنامه های نوروزی موزه علیقلی آقا دانست و اظهار کرد: استاد خوشحال پور از اساتید پیشکسوت و متخصص در زمینه نقالی و شاهنامه خوانی، اجرای این برنامه را که در فضای روبروی موزه و در محیط باز برگزار می شود، بر عهده دارد. این برنامه نیز در ایام نوروز صبح ها پذیرای شهروندان و میهمانان نوروزی است.

منجمی خاطرنشان کرد: اجرای تک نوازی موسیقی «نوا و بنا» بخشی دیگر از این برنامه هاست که در ایام نوروز بعد ازظهرها همزمان در موزه عصارخانه شاهی و موزه علیقلی آقا برگزار می شود.

او یادآور شد: در ایام نوروز فضای موزه نیز متناسب با حال و هوای نورزوی تزئین شده و مهیای حضور گردشگران است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز