قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان خبر داد:

آغاز به کار نود و سومین مجموعه نیکوکاری استان اصفهان

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۶:۰۸:۳۱
کد خبر: ۸۳۵۸۷۶
آغاز به کار نود و سومین مجموعه نیکوکاری استان اصفهان
قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان گفت: مرکز نیکوکاری خادم الرضا (ع) نود و سومین مجموعه نیکوکاری استان اصفهان است که در مسجد کرمانی واقع در خیابان حافظ تحت نظارت کمیته امداد منطقه یک شهر اصفهان با استفاده از پتانسیل بازار اقدام به جمع آوری صدقات و جذب کمک های مردمی برای افراد نیازمند تحت پوشش خود به منظور تامین جهیزیه، تامین هزینه های درمانی، ایجاد اشتغال، امور آموزشی و فرهنگی، اهداء سبد کالا، حمایت تحصیلی از دانش آموزان کم بضاعت توسط خیرین خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، کریم زارع در آیین شروع به کار مرکز نیکوکاری خادم الرضا (ع) اظهار کرد: این مرکز نود و سومین مجموعه نیکوکاری استان اصفهان است که در مسجد کرمانی واقع در خیابان حافظ تحت نظارت کمیته امداد منطقه یک شهر اصفهان با استفاده از پتانسیل بازار اقدام به جمع آوری صدقات و جذب کمک های مردمی برای افراد نیازمند تحت پوشش خود به منظور تامین جهیزیه، تامین هزینه های درمانی، ایجاد اشتغال، امور آموزشی و فرهنگی، اهداء سبد کالا، حمایت تحصیلی از دانش آموزان کم بضاعت توسط خیرین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف کمیته امداد در ایجاد مراکز نیکوکاری واگذاری امور خیر به مردم در نزدیکترین محل و سریع ترین راه ممکن در یاری رساندن به محرومان و نیازمندان است گفت: تاکنون این مراکز در سراسر استان بیش از ۱۰ هزار نفر از نیازمندان واقعی را تحت پوشش خود قرار داده‌اند و ۱۳ هزار نیکوکار نیز در سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان به نیازمندان محدوده محلات یا روستاهای خود کمک کرده اند.

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان گفت: تمامی مراکز نیکوکاری در سراسر کشور به یک سامانه تحت وب متصل هستند که همه اطلاعات افراد تحت پوشش این مراکز به صورت آنلاین در این سامانه به لحظه ثبت می‌شود، این سامانه نقش مهمی در مدیریت امور خیر برای جلوگیری از هدر رفت منابع و رسیدن کمک های مردمی به نیازمندان واقعی  دارد.

وی با اشاره به اینکه واگذاری برخی مسئولیت‌های کمیته امداد به مردم در قالب مراکز نیکوکاری خودگردان، گامی بلند برای گذر کردن از بروکراسی اداری در حمایت از محرومان و نیازمندان است، گفت: حداکثر زمان تعریف شده برای صدور مجوز برای ایجاد مراکز نیکوکاری توسط خیران ۲۰ روز برآورد شده است.

زارع گفت: ایجاد مراکز نیکوکاری جزء برنامه ششم کمیته امداد است و تا پایان این برنامه می بایست ۸۰ درصد امور خیر به مردم واگذار شود.

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۶۴ نفر به عنوان اعضاء هیئت عامل در مراکز نیکوکاری کار می‌کنند، اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری ۲۴۵ مرکز در روستاهای استان، شهرهای کوچک، محلات شهرهای بزرگ و کلان شهر اصفهان تشکیل شود.

وی صدور مجوز مراکز نیکوکاری را محدود به قشر خاصی ندانست و افزود: در کنار مردم مراکز صنعتی، نظامی، انتظامی، آموزشی و بیمارستان ها نیز می توانند درخواست ایجاد مراکز نیکوکاری را داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز