دبیر‌کل همایش بین‌المللی مدیران گروه‌های عربی جهان:

نخستین همایش بین‌المللی مدیران گروه‌های عربی جهان در اصفهان برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۲:۲۰
کد خبر: ۸۳۶۳۲۰
نخستین همایش بین‌المللی مدیران گروه‌های عربی جهان در اصفهان برگزار می‌شود
دبیر‌کل همایش بین‌المللی مدیران گروه‌های عربی جهان از برگزاری نخستین همایش بین‌المللی مدیران گروه‌های عربی جهان با حضور اندیشمندان زبان و ادبیات عرب، سوم تا پنجم اردیبهشت ۱۳۹۸ در دانشگاه اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، محمد خاقانی اصفهانی اظهار  کرد: دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از 5 دانشگاه برتر کشور که در رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی نیز امتیاز‌های بسیار بالایی را کسب نموده، عاملی برای تشویق ما در راستای حرکت به سمت مقوله بین‌المللی‌سازی این همایش بوده است.

وی با اشاره به شخصیت‌های برجسته ایرانی مانند راغب اصفهانی، ابوفرج اصفهانی و دیگر شخصیت‌هایی که سرآمدان ادبیات عرب بوده‌اند، برگزاری این قبیل همایش‌ها را احیای مرجعیت ایران اسلامی در حوزه زبان و ادبیات عربی دانست.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود ده‌ها پژوهشگر از سراسر دنیا و دست‌کم 70 مدیر گروه عربی از داخل کشور و 300 مدیر گروه عربی از دانشگاه‌های جهان در این رویداد بین‌المللی حضور داشته باشند.

دبیر‌کل همایش بین‌المللی مدیران گروه‌های عربی جهان تصریح کرد: این همایش علاوه بر پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) در پایگاه (Scopus) و (Elsevier) و چند پایگاه بین‌المللی دیگر نمایه می‌شود.

وی هدف از این همایش را احیای مرجعیت ایران اسلامی در حوزه زبان و ادبیات عرب دانست و گفت: این رویداد علمی پس از 7 دوره برگزاری به صورت ملی برای نخستین‌بار با گستره جهانی در گروه‌های زبان و ادبیات عربی برگزار می‌شود.

خاقانی خاطرنشان کرد: تجربه موفق برگزاری همزمان 14 همایش بین‌المللی در سال 2006 در اصفهان پایتخت فرهنگ اسلامی، همکاری انجمن ایرانی زبان و ادبیات عربی و انجمن نقد ادبی ایران و ظرفیت بالای کشور برای تحقق آرمان بازآفرینی مرجعیت ایران اسلامی در حوزه زبان و ادبیات عربی از‌جمله عوامل برگزاری این همایش به صورت بین‌المللی در دانشگاه اصفهان شده است.

به گزارش برنا؛ نخستین همایش بین‌المللی مدیران گروه‌های عربی جهان با حضور اندیشمندان زبان و ادبیات عرب، سوم تا پنجم اردیبهشت 1398 در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

نظر شما