اعلام برنامه های مرکز نجوم ادیب از صدا تا تصویر

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۱۰:۱۷:۰۹
کد خبر: ۸۳۹۲۵۹
اعلام برنامه های مرکز نجوم ادیب از صدا تا تصویر
مرکز آموزش نجوم ادیب دو برنامه "رادیو نجوم" و نمایشگاه عکس نجومی "آسمان شب" را برای علاقمندان به نجوم در هفته فرهنگی اصفهان تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سرپرست مرکز آموزش نجوم ادیب از برگزاری دو رویداد توسط این مرکز در هفته فرهنگی اصفهان خبر داد و اظهار داشت: نمایشگاه عکس‌های نجومی با عنوان "آسمان شب" شامل مجموعه‌ای از بهترین آثار عکاسان نجومی اصفهان از هفتم تا یازدهم اردیبهشت ماه به طور همزمان در دو گالری شهر اصفهان برگزار می‌شود.

رضا شهباز افزود: گالری اول شامل حدود 20 عکس از جدیدترین عکس‌های عکاسان نجومی اصفهان در زمینه‌های عکاسی نمای باز آسمان شب، عکاسی اعماق آسمان و عکاسی اجرام منظومه شمسی است که در محل خانه صفوی واقع در خیابان خاقانی، حد فاصل خیابان خواجه پطروس و خیابان وحید برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در گالری دوم نیز که در کتابخانه مرکزی واقع در خیابان باغ گلدسته برپا می‌شود، گلچینی از بهترین عکس‌های دوره‌های گذشته مسابقات عکاسی شامل تصاویر نمای باز آسمان شب، عکاسی اعماق آسمان و عکاسی اجرام منظومه شمسی به نمایش درمی‌آید.

سرپرست مرکز آموزش نجوم ادیب سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه 15 عکاس نجومی آثار خود را برای برپایی این نمایشگاه ارسال کرده‌اند، گفت: علاقمندان به بازدید از این عکس‌ها می‌توانند از 7 تا 11 اردیبهشت ماه به خانه صفوی و گالری کتابخانه مرکزی مراجعه کنند.

شهباز به شعار برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان با عنوان «همدلی برای ایران» اشاره کرد و بیان داشت: با همکاری عکاسان نجومی اصفهان، این عکس‌ها برای حمایت از هم‌وطنان آسیب‌دیده در استان‌های سیل‌زده به فروش رسیده و عواید آن به این امر اختصاص می‌یابد.

او تصریح کرد: شهروندان می‌توانند ضمن بازدید از این نمایشگاه‌ها، با خرید عکس به هم‌وطنان آسیب‌دیده از سیل اخیر کمک کنند.

سرپرست مرکز آموزش نجوم ادیب گفت: نمایشگاه عکس‌های نجومی آسمان شب در خانه صفوی از ساعت 17 تا 21 و نمایشگاه گالری کتابخانه مرکزی از ساعت 9 تا 19 پذیرای علاقمندان است.

شهباز "رادیو نجوم" را دیگر برنامه مرکز آموزش نجوم ادیب در هفته فرهنگی اصفهان دانست و اضافه کرد: پخش این برنامه در فضای مجازی صورت گرفته است.

او آشنایی با مبانی نجوم و آیین‌های ملی مذهبی در فرهنگ عامه را از اهداف پخش این برنامه دانست و اظهار داشت: در برنامه رادیو نجوم کارشناسان مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان درباره نوروز باستان، خرافه‌های نجومی و شبه ‌علم در نجوم صحبت می‌کنند.

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب خاطرنشان کرد: برنامه رادیو نجوم از رادیو صدای شهر، صدای مرکز اصفهان و شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز