امام جمعه موقت تهران در نخستین کنگره ملی نماز دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

دشمن با سپاه، شهادت و فرهنگ ما خصومت دارد

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۱۱:۴۰:۰۱
کد خبر: ۸۴۰۳۱۴
دشمن با سپاه، شهادت و فرهنگ ما خصومت دارد
امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن در حال نفوذ فرهنگی است و می‌خواهد چهره کشور را زشت کند. با سپاه و شهادت و فرهنگ ما خصومت دارد و تکلیف و وظیفه مهم همگی به خصوص استادان است که با شرکت در نماز جماعت دانشگاه‌ها، دانشجویان را به این امر و فرضیه مهم تشویق کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، آیت الله محمد امامی کاشانی در نخستین کنگره ملی نماز در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اظهار کرد: نماز احیای توحید، معاد و همه اخلاق است و اساس ایدئولوژی است، نماز همه ارزش‌های ایدئولوژیک را ایجاد می‌کند و یاد خدا باعث نهی از منکر و فحشا است.
وی افزود: آیات زیادی در قرآن به بحث نماز پرداخته است، اما آیه 41 سوره عنکبوت تاکید می کند بر اینکه  "کسانی که از خدا دورند خانه‌ای که می‌سازند که مانند لانه عنکبوت  با یک نسیم و حرکت ویران می شود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به  آیه 45 سوره عنکبوت تصریح کرد: در این آیه برای پیامبر دو تکلیف شامل تلاوت قرآن و برپاداشتن نماز تاکید شده است و بر اساس کتاب اشارات ابن سینا، سعادت براساس این کتاب تبلور تمام استعدادها و تمام لذت‌ها برای انسان است.
امامی کاشانی با اشاره به سه نوع لذت شامل حس، خیال و عقل گفت: اگر لذت عقل باشد و توجه به خدا همراه آن باشد، لذت حس و خیال هم در مسیر لذت عقل قرار می‌گیرد. نماز همه لذت هاست، نماز لذت عقل است، این لذت با نماز اوج می‌گیرد و معنویت پیدا و انسان با پیامبر (ص) مخاطب می‌شود.
امام جمعه موقت تهران، تصریح کرد: دشمن در حال نفوذ فرهنگی است و می‌خواهد چهره کشور را زشت کند. با سپاه و شهادت و فرهنگ ما خصومت دارد و تکلیف و وظیفه مهم همگی به خصوص استادان است که با شرکت در نماز جماعت دانشگاه‌ها، دانشجویان را به این امر و فرضیه مهم تشویق کنند.
وی، افزود: ارزش‌های نماز، در دانشگاه‌ها باید بیان شود، معنویت نماز باید توضیح داده شود. توجه به خدا و دین‌داری لذت معنوی است و دنیای امروز برای حل مشکلات هیچ راه و نقطه آرامشی ندارند، اما با نماز انسان به آرامش می رسد.
همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: طبق آیات قرآن و سخنان اهل بیت، نماز ستون دین است و قلب‌ها با ذکر خداوند اطمینان می‌یابند و هرچه از نماز و اقامه آن دور شویم فساد و منکر در جامعه بیشتر می‌شود.
ابراهیم کوچکی افزود:  امر به معروف واجب است و نماز به عنوان یک معروف بایستی از خانواده، دوستان و آشنایان شروع شود و همدیگر را به نماز دعوت کنیم و در اهمیت نماز همین سفارش رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بس که فرمودند" از من نیست کسی که نماز را سبک بشمارد و هر کس نماز واجبش را از اول وقت، به تأخیر بیندازد، شفاعت من در روز قیامت نصیب او نمی‌شود."
کوچکی با اشاره به  پژوهش‌های انجام شده و برخی از نتایج آن در بین سال های 90 تا 95 اشاره کرد و گفت: سن شروع نماز خواندن در بین دانشگاهیان پایین‌تر از جامعه است، اما شرکت در نماز جماعت در بین دانشگاهیان کمتر از جامعه است و بایستی در زمینه امکانات و زمان برگزاری در دانشگاه اقدامات لازم انجام شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ادامه داد: باید عواملی که باعث کمرنگ شدن نماز در جامعه و دانشگاهیان شده را شناسایی کرد و برای توسعه نماز و رفع مشکلات از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد که اقدام‌های فرهنگی از سن پایین ضروری است. 
وی افزود: در اولین همایش نماز، 103 مقاله ارسال شده به این کنگره که از مجموع  90 مقاله پذیرفته شده، 20 مقاله جهت سخنرانی و 70 مقاله برای ارائه پوستر انتخاب شده است. رونمایی از کتاب شهدای مدافع امنیت کاشان و تجلیل از خانواده شهدای حادثه تروریستی انفجار اتوبوس سپاه و مدافع حرم بخشی از این کنگره بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز