عضو مجلس خبرگان رهبری در اصفهان:

اقدام مجموعه هلدینگ دانشمند در جهت رضایت امام زمان(عج) است

۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۱۵:۲۴:۳۷
کد خبر: ۸۴۰۹۲۷
اقدام مجموعه هلدینگ دانشمند در جهت رضایت امام زمان(عج) است
عضو مجلس خبرگان رهبری در اصفهان طبق آیه 5 سوره قصص اقدام مجموعه هلدینگ دانشمند را امام زمانی(عج) دانست و گفت: هرکس که مستضعف است از ظهور آقا امام زمان (عج) بهره می برد. انقلاب ما باید بر این اصل استوار باشد و همه از آن بهره مند شوند. وقتی مستضعفان به امام مراجعه می کنند برای احقاق حق است؛ چون مظلوم واقع شدند اما آنچه بیشتر نیاز است «اصلاح فکر» خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در دیدار مدیران ارشد هلدینگ دانشمند با اشاره به نیت رهبر انقلاب در تاسیس بنیاد مستضعفان در سال58 اظهار کرد: هدف اولیه و یا مقام اقتضا از تاسیس بنیاد مستضعفان توسط امام خمینی (ره) همواره باید در دستور کار قرار گیرد که چه مصلحتی امام(ره) را واداشت تا بنیاد مستضعفان تاسیس شود و آن اصول اولیه همواره جاری بوده و  بعد از چهار دهه نیت الهی امام (ره) برای ما مشهود است.

عضو مجلس خبرگان رهبری طبق آیه 5 سوره قصص اقدام مجموعه هلدینگ دانشمند را امام زمانی(عج) دانست و ادامه داد: هرکس که مستضعف است از ظهور آقا امام زمان (عج) بهره می برد. انقلاب ما باید بر این اصل استوار باشد و همه از آن بهره مند شوند. وقتی مستضعفان به امام مراجعه می کنند برای احقاق حق است؛ چون مظلوم واقع شدند اما آنچه بیشتر نیاز است «اصلاح فکر» خواهد بود.

وی افزود: باید در نظر داشت که در مرحله اول عموم مردم به بنیاد مستضعفان مراجعه می کنند و بنیاد مستضعفبن باید همه آحاد مردم را زیر چتر خود بگیرد و وظیفه اساسی تر بنیاد باید «اصلاح فکر مردم» باشد.

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: بنیاد مستضعفان به علت مراجعه کنندگان بسیاری که دارد می تواند رسالت «اصلاح فکر مردم» را پیش ببرد؛ همان کاری که امام زمان(عج) در زمان ظهور، نجات بخش استضعاف می شوند و همه را با حق و تشیع آشنا می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تکمیل صحبت های آیت الله سیستانی تذکر دادند: مستضعف کسی که مقتضی داشته اما به مانع برخورد کرده است و اولویت با این است اما حتم نیست؛ قشر محروم و مسکین، مستضعف محسوب می شود. لذا نباید در تعریف مستضعف دیوارکشید و مبنا فرمایش امام (ره)است.

آیت الله مهدوی تاکید کرد: مستضعف، به این معنا نیست که بر او حتم به یقین ستم وارد شده باشد؛ باید این قشر مورد حمایت واقع شوند که در دایره وظایف بنیاد مستضعفان هم تعریف شده است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به برخورداری دانش در اختیار طبقه مستضعف اذعان کرد: با این اقدام دو هدف به منصه ظهور می رسد؛ هم دانش در اختیار مستضعفان قرار می گیرد و هم افراد توانمند می شوند و قدرت هر کس معلول علم است و در جامعه نمودار می شود.

وی با اشاره به توصیه 7 گانه مقام معظم رهبری به جوانان اشاره کرد: اولین توصیه رهبر معظم انقلاب به جوانان تحقیق و پژوهش است که بسیار مهم است.

عضو خبرگان رهبری با مطرح کردن نگرانی شان از فروشگاه های زنجیره ای ابراز داشت: این فروشگاه ها به مغازه های محلی آسیب وارد می کنند و هرچه پیش می رود اوضاع بدتر می شود.

وی افزود: می توان با توسعه ارتباطات با مغازه های جز و محلی برقرار کرد که تنها به فروشگاه های مجموعه محدود نشود. اگر مشتری مراجعه می کند و جنسی موجود نیست باید به اولین فروشگاه محلی ارجاع داده شود و کالا از آن مکان تامین شود.

آیت الله مهدوی با اشاره به بیشترین آمار مراجعه کنندگان در دفتر ایشان و ایده آزادکردن زندانی ها برای اولین بار توسط ایشان اظهار داشت: با این اقدام پسندیده که در ماه مبارک رمضان رقم خورد در سال گذشته نزدیک به 700 میلیارد تومان جمع آوری شد و زندانی های بسیاری آزاد شدند و از هیچ کمکی برای مردم این شهر دریغ نکرده ایم.

شناسایی و حمایت مستضعفان از اهداف هلدینگ دانشمند است

سید حامد عسگری هم در این دیدار با تاکید بر ماموریت مرکز هلدینگ دانشمند در بنیاد مستضعفان گفت: شناسایی و حمایت مستضعفان و توسعه شرکت های دانش بنیان از اهداف سازمان مذکور است.

مدیر هلدینگ دانشمند با اشاره به خاطره ای که در دیدار با آیت اله سیستانی داشتند ادامه داد: آیت الله سیستانی مستضعف را انسانی تعریف کردند که توانمندی بالقوه ای دارد و فرصت بالفعل شدن آن در محیط جامعه فراهم نشده است و به آقای سعیدی کیا توصیه کردند که برای فارغ التحصیلان دانشگاه فکری شود زیرا تحصیل کرده بیکار هم بخشی از جامعه مستضعفان هستند.

وی بیان کرد: در دنیای امروز، فناوری در اختیار طبقه مرفه جامعه قرار گرفته و ابزاری برای کسب ثروت بیشتر شده است و صاحبان فناوری با تئوری «سرریز» ثروتمند تر شدن را در جهت منفعت جامعه توجیه می کنند. 

عسگری با اشاره به تلاش مستمر دو ساله جهت به ثمر رسیدن مدل فکری که از نوآوری برای طبقه متوسط و محروم جامعه استفاده شود ادامه داد: در بنیاد مستضعفان بر مدلی کار کردیم که چگونه با نوآوری بتوان حامی فناوری در جامعه شد و عموم جامعه از منفعت این اتفاق بهره مند شوند.

مدیر هلدینگ دانشمند تصریح کرد: نوآوری هایی نظیر تاکسی های اینترنتی از جنس «فراگیر» هستند و وقتی در جامعه تسری می یابد بخش عظیمی در جامعه از آن منفعت می برند؛ از این منظر یکی از اهداف «نوآوری فراگیر» ارائه خدمات است. این نگاه برای ایجاد فرصت برابر در جهت توانمند سازی آحاد مردم را خط مشی مجموعه هلدینگ دانشمند قرار دادیم. امروزه با تنگناهای معیشتی و بحران اشتغال در جامعه «نوآوری فراگیر» می تواند موثر واقع شود.

وی افزود: درزیرمجموعه های هلدینگ دانشمند، «بازرگانی فراگیر» به عنوان اولویت فعالیت در چارچوب «نوآوری فراگیر» تعریف شده است. منظور از «بازرگانی فراگیر» علم و دانشی است که با استفاده از فناوری کالا ارزان تر به دست مصرف کننده برسد. در مجموعه «بازرگانی فراگیر» حمل و نقل بار در کشور، در حال مطالعه است تا به روش اینترنتی و با ارزان ترین قیمت کالا جابه جا شود که اشتغال زایی به همراه دارد و در نهایت قیمت کالا ارزان تر تمام می شود.

عسگری به شرکت «بازار هوشمند سینا» که بر کاهش هزینه های مالی تامین کالا فعالیت می کند اشاره کرد: با استفاده از «بازار هوشمند سینا» برات الکترونیک در کشور جاری شود که باعث کاهش هزینه مالی می شود و هرچه به کاهش قیمت کالا منجر شود موجب رونق تولید خواهد شد.

مدیر هلدینگ دانشمند با اشاره به شاخص جمع گرایی و سرمایه گذاری در این راستا که حتی مورد توجه دنیای غرب واقع شده تصریح کرد: در مجموعه هلدینگ دانشمند با استفاده از آموزه های دینی که بر جمع گرایی استوار است با نوآوری محرومیت زدایی و رونق اقتصاد فراهم می شود و تمام اقشار جامعه از عواید آن بهره مند خواهند شد.  

 

 

 

 

نظر شما