مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خبر داد:

میزبانی اصفهان از ۱۵ کشور خارجی در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۱۳:۳۶:۴۴
کد خبر: ۸۴۳۷۳۵
میزبانی اصفهان از ۱۵ کشور خارجی در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: اصفهان برای یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی خود میزبان میهمانانی ویژه از جمله نمایندگان 15کشور خارجی است که 13 کشور از خواهرخوانده های اصفهان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، فریدون الهیاری، از برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در سال ۹۸ به صورت کاملا حرفه ای و متفاوت خبرداد و اظهار کرد: نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان در سال جدید با رویکردی نو به خصوص در نحوه اجرا برگزار می شود که امید است عاملی برای  توسعه روزافزون صنعت گردشگری در استان پهناور اصفهان گردد.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان از اهمیت ویژه‌ای در سطح کشور برخوردار است و با توجه به جایگاه محوری این استان در بخش گردشگری، پیش‌بینی می‌شود بخش قابل توجهی از فعالان این عرصه، در نمایشگاه حضور داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: می‌دانیم که گردشگری در استان اصفهان می بایست به صنعتی فراگیر و محوری تبدیل شود که این امر نیازمند مسیری سخت است، از اینرو سپردن برگزاری نمایشگاهی در چنین سطح وسیعی نیازمند تیم حرفه ای و مجربیست که تجربه لازم را در حوزه های تخصصی آن داشته باشند.

اللهیاری گفت: استان اصفهان از شمال به استانهای مرکزی ، قم و سمنان ، از جنوب به استانهای فارس و کهگیلویه و بویراحمد ، از مشرق به استانهای یزد و خراسان و از غرب به استانهای لرستان و چهارمحال و بختیاری محدود می شود  که با توجه به تنوع فرهنگی و رسوم این استان ها، برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی درشهرگنبدهای فیروزه ای ، باعث میشود مردم این مناطق با فرهنگ و آداب و سنن یگدیگر به خوبی آشنا شوند.

وی معتقد است: با توجه به اینکه صنعت گردشگری سومین صنعت درآمدزا در جهان محسوب می شود، می توان مهم ترین اهداف یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی را، جذب گردشگر و ارتقا جایگاه صنعت گردشگری در جامعه برشمردو حتی به مرحله اجرا درآورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: از طرفی شهر اصفهان بعد از تهران و مشهد شهر سوم پهناور در ایران محسوب می شود، بنا براین برگزاری نمایشگاه بین المللی اصفهان فرصت عالی برای افراد فعال در حوزه گردشگری میباشد. فعالان گردشگری میتوانند علاوه بر ارائه خدمات خود با ایده ها و فناوری ها جدید این حوزه آشنا شوند.

مهمانان ویژه نمایشگاه بین المللی گردشگری اصفهان

الهیاری، از برنامه های ویژه و متفاوت در یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در خردادماه جاری خبر داد و افزود: با رویکردی جدید در نحوه اجرای نمایشگاه، توسعه روزافزون صنعت گردشگری در استان را محقق خواهیم کرد.

وی گفت: اصفهان برای یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی خود میزبان میهمانانی ویژه از جمله نمایندگان  15کشور خارجی که 13 کشور از خواهرخوانده های اصفهان هستند و همچنین «غدا هیجاوی» رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی وخانم دکتر فریبا نظری رییس فدراسیون بین المللی توریسم سلامت خواهدبود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری ، یکی از مهم‌ترین و اثربخش ترین ابزارهایی هستند که می‌توانند نقش به سزایی در آگاهی بخشی، تبادل اطلاعات و بهبود معیشت‌‌های مرتبط با صنعت گردشگری داشته باشند. در همین راستا نمایشگاه ‌های گوناگونی در ایران برگزار می‌ گردد که نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان نیز یکی از مهم‌ترین و بزرگترین‌های آن است.

وی بیان کرد: حضور فعالین این صنعت درچنین نمایشگاهی بستری را به وجود خواهد آورد که با برقراری ارتباط با مخاطبان و با هدف انتقال پیام و دریافت پاسخ به بازار هدفشان نزدیک تر خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه اصفهـان بـا برخـورداری از نعمـت جاذبـه هـای تاریخـی و طبیعـی، قابلیـت دسـت یافتـن بـه جایـگاه معتبـر جهان را دارد و مـی توانـد بـه یـک مقصـد گردشـگری ملـی و منطقـه ای تبدیـل شود گفت: بــا توجــه بــه معیارهــای مختلــف، دســته بنــدی هــای متعـددی از گردشـگری ارائـه شـده اسـت. از جملـه مـی تـوان بـه گردشـگری فرهنگـی، تاریخـی، طبیعـت گـرا، تفریحـی، مذهبـی و زیارتـی اشـاره کـرد.

الهیاری ادامه داد: نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با هدف آشنا کردن بخش خصوصی حوزه گردشگری کشوربا مشارکت دیگر استان ها به جذب مخاطب گردشگری هدایت خواهند شد و علاوه بر مشاهده دیدنی های این استان ها، باعث رونق صنعت گردشگری نیز میشوند.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به تنوع در محور های نمایشگاه گردشگری اصفهان 98 علاقه مندان شرکت در آن می توانند،به عنوان صاحب یک کسب و کار که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به مبحث های گردشگری و صنایع دستی مربوط میباشد ، اقدام به گرفتن غرفه کرده و از حضور درآن لذت ببرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خاطرنشان کرد: غرفه داران نمایشگاه بین المللی گردشگری اصفهان صاحبان مشاغلی هستن که به طور مستقیم و غیر مستقیم در صنعت گردشگری فعالیت می کنند ،از اینرو می توان محور های نمایشگاه را اینگونه طبقه بندی کرد.

به گزارش برنا؛ نمایشگاه بین المللی گردشگری اصفهان در محل  نمایشگاه های بین المللی پل شهرستان و در تاریخ 28 تا   31خردادماه جاری برگزار خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز