جزییات برپایی مراسم روز قدس در اصفهان اعلام شد

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۱۴:۳۵:۱۷
کد خبر: ۸۵۱۶۸۸
جزییات برپایی مراسم روز قدس در اصفهان اعلام شد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان در نشست رسانه ای و مطبوعاتی ستاد روز جهانی قدس و ستاد مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) جزییات برپایی مراسم روز قدس در اصفهان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان در نشست رسانه ای و مطبوعاتی ستاد روز جهانی قدس و ستاد مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که صبح امروز سه‌شنبه (هفتم خرداد ماه) در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ به ابتکار امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس نامگذاری شد و همه ساله شاهد برگزاری راهپیمایی‌هایی به مناسبت این روز در جهان اسلام و بلاد غیر اسلامی بوده‌ایم.

جعفر عسکری ادامه داد: روز قدس، روز نمایش وحدت امت اسلامی در مقابل زورگویان است و ستاد روز جهانی قدس نیز اهدافی را ترسیم کرده که نخستین آن‌ها تبیین چرایی و ترسیم پیامدهای راهبردی ابتکار حضرت امام(ره) در تعیین این روز و دومین، بازنمایی روز قدس به عنوان محور وحدت جهان اسلام در موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف به مثابه مسئله اول جهان اسلام است.

وی افزود: این روزها شاهد بودیم که صهیونیست‌ها در آستانه روز قدس می‌خواستند اذهان عمومی را متوجه ایران و از فلسطین غافل کنند که با پاسخ‌های جدی و مثال زدنی ایران اسلامی در مقابل زورگویان توطئه‌ای که برای تحقق معامله قرن در دستور کار داشتند با شکست روبرو شد.

عسکری تصریح کرد: نوید این شکست را این روزها در اخبار شاهدیم که سفیرهایی را برای مذاکره با ایران می‌فرستند.

وی با اشاره به اینکه اثرات اقتدار جبهه مقاومت و دستاورد جمهوری اسلامی ایران منجر شد صهیونیست‌ها رویای نیل تا فرات را به گور ببرند و در یک حصار محبوس و زندانی شوند، گفت: ایران هراسی‌ای که امریکا و صهیونیسم با همکاری حکومت‌های دست نشانده عربی در منطقه دنبال تشدید آن هستند باید با معرفی رژیم صهیونیستی و جنایات آن به عنوان دشمن مشترک امت اسلامی برای اقصی نقاط جهان تبیین شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان از دیگر اهداف ستاد روز جهانی قدس را روشنگری پیوند امریکا، صهیونیسم و کشورهای فریب خورده عربی معرفی کرد و عربستان و امارات را سرآمد آن پیوند دانست.

عسکری، با اشاره به تسلیم شدن صهیونیست ها در جنگ دو روزه غزه ابراز امیدواری کرد که مسلمانان در آینده‌ای نزدیک نماز وحدت را در مسجدالاقصی بخوانند.

وی جزییات مراسم روز جهانی قدس را اینگونه شرح داد: با نظر آیت الله طباطبایی‌نژاد مبنی بر برگزاری این مراسم در میدان امام (ره)، راهپیمایی از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز ۱۰ خرداد ماه از مسیرهای هشت‌گانه شروع و مراسم اصلی راس ساعت ۱۱ در میدان آغاز می‌شود.

عسکری ادامه داد: سخنران مراسم روز قدس سردار آقاخانی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران است و نماز جمعه نیز به امامت آیت الله طباطبایی نژاد برپا می‌شود.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی اصفهان ضمن درخواست از رسانه‌ها برای تبیین اهداف و تهییج مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برای شرکت در راهپیمایی این روز اعلام کرد که اصفهان بعد از تهران بیشترین تاثیرات رسانه‌ای را در داخل و خارج داشته و میدان امام (ره) همواره تداعی‌گر مراسم‌های پرشکوه انقلاب بوده، از این رو لازم است که با انعکاس مطلوب رسانه‌ای پیام دفاع ایران از مظلومین خوب مصادره شود تا قوت قلبی برای فلسطین و یمن باشد.

وی برنامه مختصر و مفید این ستاد را برای بزرگداشت مراسم ارتحال امام خمینی(ره) اینگونه شرح داد: به دلیل احتمال تقارن این روز با عید سعید فطر مراسم ارتحال ۹ صبح روز جمعه ۱۳ خرداد ماه در خیمه گلستان شهدا با سخنرانی آیت الله دولابی، عضو خبرگان رهبری برگزار می شود. همچنین آیت الله اراکی راس ساعت ۲۱ شب ۱۴ خرداد در حسینیه بنی فاطمه سخنرانی خواهند داشت و صبح روز ۱۴ نیز موسسات قرانی مهد قران کریم برنامه‌ای را پیش بینی کرده اند. ضمن اینکه عصر روز ۱۳ خرداد نیز گروه‌هایی از  اردستان، کاشان، نطنز و آران و بیدگل به مرقد امام اعزام می شوند.

عسکری، تقارن روز قیام شهدای ۱۵ خرداد را با عید سعید فطر دلیل جابجایی برنامه‌های مرتبط با این روز عنوان کرد و گفت: مراسم پیشگامان و جوانان که برای این روز پیش بینی شده روز ۱۷ خردادماه برگزار خواهد شد و دکتر مقدم فر، مشاور عالی فرهنگی سپاه نیز سخنران مراسمی خواهد بود که به مناسبت این روز صبح جمعه ۱۷ خرداد ماه راس ساعت ۹ در سالن همایش های صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار می شود.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی با طرح این سوال که آیا جوانان در جهان فعلی و در غیاب حضرت ولیعصر(عج) رهبری حکیم‌تر از آیت‌الله خامنه‌ای می‌شناسند؟ گفت: جوانان تحقیق کنند تا متوجه و قدر دان این نعمت باشند. شکر و قدردانی نیز، اطاعت از اوامر رهبر انقلاب است که اگر در طول این چهل سال از فرمایشاتشان تبعیت شده بود مشکلاتی که امروز در حوزه فرهنگ و اقتصاد و سیاست وجود دارد شاهد نبودیم.

وی مردم ایران را در اطاعت پذیری و صبوری و مدافع ارزش‌ها بودن بی‌نظیر توصیف کرد و از رسانه‌ها خواست نعمت ولایت را برای همگان تبیین و آن‌ها را برای حضور در روز جهانی قدس تهییج کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز