فرمانده انتظامی استان اصفهان:

۱۰۲۰ خودرو برای جلوگیری از دور دور در اصفهان توقیف شد/ کشف حجاب در خودرو جرم است

۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۱۴:۵۶:۵۸
کد خبر: ۸۵۲۲۲۹
۱۰۲۰ خودرو برای جلوگیری از دور دور در اصفهان توقیف شد/ کشف حجاب در خودرو جرم است
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: طرحی با عنوان ظفر پنج در اصفهان اجرا کردیم با مضمون جلوگیری از دور دور با خودرو و 1020 خودرو توقیف شد و این طرح با قوت ادامه پیدا خواهد کرد، چرا که اقداماتی مانند دور دور، امنیت شهروندان را خدشه دار می‌کنند و برابر اختیارات پلیس اینگونه افراد نمره منفی دریافت می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، مهدی معصوم بیگی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری، اظهار کرد: در تاریخ 21 اردیبهشت سال جاری در ورودی استان اصفهان از سمت شهرستان سمیرم پلیس با یک تیم مسلح برخورد می‌کند که پس از دیدن ماموران ناجا به سمت حنا تغییر مسیر می‌دهند، در حین این عملیات تمام تلاش ما این بود که اشرار گروگان گیری نکنند و در همین زمینه یکی از افسران دلاور به نام جمشیدی به درجه رفیع شهادت نائل شد.
وی ادامه داد: در سال جاری بیش از 9 هزار از انواع مواد مخدر توسط پلیس کشف شد که  این عدد بسیار بزرگی است و باید گفت باتوجه به این که با آن عملیات بزرگترین باند مخدر شیشه در اصفهان منهدم شد و 128 کیلو شیشه در این عملیات کشف و ضبط شد. با افزایش فروش و تولید مواد مخدر دشمن همواره در تلاش است از طریق مواد مخدر به جوانان و ملت ایران ضربه بزند، در نتیجه مراقبت بیشتری از خانواده و اجتماع لازم است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به آمار زندان‌ها تصریح کرد: امروز که به زندان‌ها نگاه می‌کنیم بالای 50 درصد جرم‌ها مربوط به مواد مخدر است، بنابراین وظیفه مردم سنگین‌تر از گذشته است، در همین خصوص 309 طرح پاکسازی نقاط آلوده در سطح استان انجام شده که به بخشی از آنها می‌توان به حاشیه‌های مدارس، محورهای مواصلاتی و ...اشاره کرد،  پلیس طی هفته‌های آینده دانش آموزان را از طریق تور گردشگری به شهر خواهد آورد تا ثابت کند همه مسئولیت داریم و مبارزه با مواد مخدر را به درون خانواده‌ها خواهیم برد.
معصوم بیگی با اشاره به تعدد باندهای اشرار در استان گفت: 24 باند توزیع مواد مخدر در سال جاری دستگیر شد، در حوزه مربوط به سرقت 22 باند شناسایی و با آنها برخورد شد که سارقان خودرو، منزل و قطعات خودرو به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را دارند.
وی در خصوص بخش مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد: در بخش مربوط به مبارزه با قاچاق کالا 380 پرونده در این حوزه تشکیل شد که بیش از 243 میلیارد ریال کالا در این حوزه کشف شد و باتوجه به این امر گشت‌های مشترک با تعزیرات و دستگاه‌های مربوطه ساماندهی شده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به شناسایی باندی در فضای مجازی گفت: در بعضی از سایت‌ها از جمله دیوار و شیپور به باندی برخوردیم که این باند سارق خودرو بود و با فروشنده خودرو در سایت قرار می‌گذاشت و در نقاط خلوت به طریقی خودرو را سرقت می‌کردند، که پلیس باند آن‌ها را منهدم کرد و حدود 50 خودرو کشف شد که بخشی از خودروها منفصل شده بود، به مردم می‌گوییم برای فروش اجناس خود به سادگی به افراد اعتماد نکنند.
معصوم بیگی خبر از دستگیری باندی در حوزه مؤسسات و قرض الحسنه در اصفهان داد و گفت: این باند در اصفهان  فعال بود و  بالغ بر 517 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود که اعضای این مؤسسات بازداشت شدند و شهروندان بدانند اگر با وضعیت غیر نرمال مواجه شدند به سادگی وارد این مجموعه‌ها نشوند.
وی در خصوص اقدامات انجام شده برای ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: قبل از شروع ماه رمضان جلساتی با صنف‌های مربوطه برگزار شد که نیازها در ماه رمضان برطرف شوند و از طرفی پلیس بازدیدهای لازم را از صنف‌های مربوطه داشت و 321  فروشگاه در استان اصفهان پلمب شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با تشریح طرح ظفر گفت: طرحی با عنوان ظفر پنج در اصفهان اجرا کردیم با مضمون جلوگیری از دور دور با خودرو و 1020 خودرو توقیف شد و این طرح با قوت ادامه پیدا خواهد کرد، چرا که اقداماتی مانند دور دور، امنیت شهروندان را خدشه دار می‌کنند و برابر اختیارات پلیس اینگونه افراد نمره منفی دریافت می‌کنند. همچنین کشف حجاب در خودرو جرم بوده و کسی حق ندارد در مکان عمومی هنجار شکنی کند چراکه خودرو مکان عمومی است و اگر کسی در خودرو کشف حجاب کند به فوریت برای آن‌ها پیامک ارسال می‌شود.
 معصوم بیگی تصریح کرد: پر تصادف‌ترین جاده در استان بزرگراه کاشان - اصفهان است که به دلیل هموار بودن راه و یکنواختی مسیر، پر شدت ترین تصادفات را در این منطقه شاهد هستیم و در ادامه محور میمه دلیجان و دامنه الیگودرز در رتبه‌های بعدی قرار دارند، 52 درصد تصادفات در شب و 48 درصد در روز اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به افزایش جرم‌ها در فضای مجازی خاطرنشان کرد: در فضای مجازی جرم‌ها  با سرعت درحال افزایش‌اند و طبق آمار بیش از صد درصد جرم‌ها را در فضای مجازی شاهد هستیم اما در کنار همه این‌ها پلیس فتای اصفهان از قدرتمندترین مراکز در سطح کشور است.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز