در بخش سینمای ایران ؛

هیات انتخاب جشنواره فیلم کودک ونوجوان معرفی شد

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۱۷:۲۸:۵۹
کد خبر: ۸۶۶۹۸۷
هیات انتخاب جشنواره فیلم کودک ونوجوان معرفی شد
هیات انتخاب بخش سینمای ایران جشنواره فیلم کودک ونوجوان از سوی علیرضا تابش، دبیر جشنواره انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان؛ جواد حاتمی، حسین شیخ‌الاسلامی، نادره ترکمانی، سهیل موفق و حامد جعفری به عنوان اعضای هیات انتخاب سینمای ایران سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

هیات انتخاب بخش سینمای ایران از چند روز آینده کار خود را آغاز کرده و طبق مقررات ذکر شده در فراخوان سى و دومین جشنواره بین المللى فیلم‌هاى کودکان و نوجوانان، از میان آثار متقاضى حضور در این بخش تعداد حداقل 7 اثر را که تولید آنها نباید قبل از سال 1397 باشد انتخاب خواهند کرد.

مختصرى از سوابق اعضاء هیات انتخاب بخش سینمای ایران سى و دومین جشنواره فیلم هاى کودکان و نوجوانان:

جواد حاتمی: روان شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، عضو شورای سیاست گذاری سینمای کودک و عضو فعلی شورای کودک بنیاد فارابی، عضو هیئت انتخاب و داور بخش بین الملل دوره‌های گذشته جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، نویسنده و پژوهشگر در حوزه برنامه سازی کودک و نوجوان و مدیریت گروه کودک تلویزیون.

حسین شیخ‌الاسلامی: نویسنده، منتقد و کارآفرین، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد فلسفه غرب، عضو موسسین و عضو شورای کارشناسی سینمای کودک بنیاد سینمایی فارابی و مدیرعامل مرکز شتابدهی سینمای ایران است. تالیف بیش از 70 مقاله‌ تخصصی در نشریات کتاب ماه کودک و نوجوان، کتاب ماه علوم‌اجتماعی و پژوهشنامه‌ی ادبیات کودک و نوجوان و برخی نشریات دیگر نیز از جمله کارهای اوست.

نادره ترکمانی: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده، کارشناس سینما (گرایش کارگردانی) از دانشکده سینما و تئاتر، عضو هیات موسس و هیات مدیره مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، عضو هیات انتخاب جشنواره‌های متعدد، عضو اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران، برنده جوایز متعدد ملی برای ساخت آثار کودک و نوجوان از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و جشنواره‌های دیگر، ترکمانی همچنین تجربه نگارش و تالیف چندین کتاب را هم در کارنامه کاری‌اش دارد.

سهیل موفق: تهیه کننده، کارگردان و بازیگر. اولین ساخته او«شکلاتی» در ژانر کودک در جشنواره کودک اصفهان کاندید بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین بازیگر کودک شد. آخرین اثر او فیلم سینمایی «پاستاریونی» نیز در همه رشته‌های جشنواره کاندید و موفق به دریافت ۲ پروانه زرین بهترین فیلم از سوی داوران جشنواره و پروانه زرین بهترین فیلم از سوی داوران کودک و نوجوان و همچنین لوح تقدیر بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش کودک از بخش جلوه گاه امید همین جشنواره شد.

حامد جعفری: تهیه‌کننده آثار سینمای کودک که در جشنواره‌های مختلف حضوری موفق داشته و جوایز زیادی را کسب کرده است. مدیرعامل و تهیه‌کننده گروه هنر پویا، داور جشنواره‌های انیمیشن، مدرسه، سیمرغ، فیلم عمار و …

سى و دومین جشنواره بین‌المللى فیلم‌هاى کودکان و نوجوانان از ٢٨ مرداد (همزمان با عید سعید غدیر خم) تا ۴ شهریور ١٣٩٨ مصادف با ١٩ تا ٢۶ آگوست، به دبیرى علیرضا تابش در شهر تاریخى اصفهان برگزار خواهد شد.

 

نظر شما