رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان:

پیشنهاد ریاست کمیته صنایع دستی شهرهای خلاق جهان را در شورای جهانی ارائه کردیم

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۱۸:۵۶:۱۱
کد خبر: ۸۶۶۹۹۲
پیشنهاد ریاست کمیته صنایع دستی شهرهای خلاق جهان را در شورای جهانی ارائه کردیم
رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان و ظرفیت های صنایع دستی اصفهان به ۱۸۰ شهر جهان و ۳۷ شهر کمیته صنایع دستی معرفی شدند و پیشنهاد دادیم اصفهان رییس کمیته صنایع دستی شهرهای جهان باشد و شهرهای موجود در این کمیته با استقبال نسبت به این موضوع ما را برای ارائه سریعتر این پیشنهاد مصمم کردند.

به گزارش برنا از اصفهان و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، فریده روشن در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کنفرانس بین المللی شهرهای خلاق عضو یونسکو هرساله در ماه ژوئن برگزار می شود و ما در سیزدهمین دوره آن شرکت کردیم، هدف از این کنفرانس تبادل تجربیات بین شهرهای کشورهای مختلف است.

 

وی افزود: رویکرد امروز در جهان توجه به صنایع خلاق به جای صنایع سنگین است و شهرهایی همچون اصفهان برای اینکه زیست پذیر باشد نیازمند توسعه صنایع خلاق هستند. لازم است که اصفهان در چنین رویدادهای مهم جهانی شرکت کند چراکه شهری جهانی است و حضور مدیران اصفهان حضوری موثر است.

 

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در شبکه شهرهای خلاق ۱۸۰ کشور عضو هستند و در این میان اصفهان عضو کمیته صنایع دستی آن است که ۳۷ شهر در آن حضور دارند. در این میان اصفهان با دارا بودن ۱۹۷ رسته #صنایع_دستی یکی از بی نظیرترین و برجسته ترین شهرهاست.

 

روشن با اشاره به اینکه از مدیریت شهری خواسته ایم تا با برنامه‌ریزی مناسب زمینه حضور بخش خصوصی و هنرمندان را برای سال آینده در این رویداد فراهم کنند، گفت: در این نشست محور سخنرانی ها فرهنگ بود چراکه فرهنگ حلقه ارتباطی میان شهرهای جهان است.

 

وی تاکید کرد: پیش زمینه این کنفرانس، شهر ایده آل بود که با رایزنی‌های صورت گرفته، معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان به سخنرانی در خصوص ارایه دیدگاه های اصفهان به دنیا پرداخت. اصول پایداری، نوآوری، خلافیت، فرهنگ و مشارکت از جمله محورهای سخنرانی ها بود. هم‌چنین پرداختن به مقوله بلایای طبیعی که مبحثی اساسی است.

 

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: ضمن ارائه ظرفیت های صنایع دستی اصفهان به ۱۸۰ شهر جهان و ۳۷ شهر کمیته صنایع دستی، پیشنهاد دادیم اصفهان رییس کمیته صنایع دستی شهرهای جهان باشد که مورد استقبال اعضا قرار گرفت و مقرر شد تا این پیشنهاد در بهار سال آینده از طریق وب‌سایت این شبکه جهانی ارایه شود.

 

روشن اظهار کرد: در جلسه‌ای که با دبیر حسن نیت یونسکو داشتیم، به شبکه‌های درونی برخی از شبکه‌های جهانی پرداخته شد که در آن روابط به صورت جزیی‌تر و در مناطق شهری ایجاد می‌شود. یکی از اهداف ما در سال های آتی ورود به این شبکه است تا فرصتی باشد برای ترویج فرهنگ در داخل شبکه شهری خودمان.

 

وی تاکید کرد: در دیداری با شهردار فابریانو از مزیت‌ها و ظرفیت‌های شهر اصفهان گفته شد و ایشان مشتاق بود تا به اصفهان آمده و بازدیدی از این شهر داشته باشد.

 

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: دیدار با مسئول شهرهای دوستدار کودک جهان نیز از دیگر اقدامات نمایندگان مدیریت شهری در این سفر بود که طی آن در خصوص چگونگی ایجاد فضاهای بازی و مبلمان شهری، ترویج و توسعه فضای آموزشی کودکان صحبت شد و تبادل تجربیات برای ما بسیار ارزنده بود.

 

روشن با اشاره به اینکه در حوزه صنایع‌دستی نیز ملاقاتی با نماینده یونسکو در شهر ایچه اون داشتیم که به سایر ظرفیت‌های این حوزه در ایران پرداخته شد. همچنین در دیدار با مدیر امور فرهنگی شهر پکالونگان که شهر هنرهای نمایشی جهان است ضمن اشاره به ظرفیت‌های هنر تئاتر در اصفهان خواهان توسعه ارتباطات دو سویه شدیم.

 

وی گفت: برگزاری جلسه با رییس سیاستگذاری یونسکو از دیگر اقدامات ما بود که در خصوص حضور پررنگ‌تر اصفهان در نشست شهرهای خلاق جهان رایزنی شد.

 

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: معاون فرهنگی شهرداری لندن نیز دیداری با تیم اعزامی اصفهان داشت که طی آن به تبادل تجربیات در حوزه برنامه‌ریزی برای رویدادهای شهری پرداخته ش

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز