اعطای گواهی به شرکت کنندگان در مدرسه بهاری صنایع دستی اصفهان

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۱۰:۳۱:۱۴
کد خبر: ۸۶۷۱۴۶
اعطای گواهی به شرکت کنندگان در مدرسه بهاری صنایع دستی اصفهان
همزمان با پایان کار مدرسه بهاری صنایع دستی اصفهان، از هنرجویان شرکت کننده در این مدرسه تجلیل و گواهی حضور به آنان اهدا شد

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،همزمان با آیین اختتامیه کارگاه طراحی نقوش سنتی با حضور ابراهیمی،مدیر پژوهش،خلاقیت و فناوریهای نوین شهرداری اصفهان و رفیعی،رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان از هنرجویان شرکت کننده در مدرسه بهاری صنایع دستی،تجلیل و گواهی حضور به آنان اهدا شد.

«مدرسه بهاری صنایع دستی»اصفهان  همزمان با روز جهانی صنایع دستی در موزه هنرهای معاصر اصفهان گشایش یافت.شورای جهانی صنایع دستی شهریور ۱۳۹۴، اصفهان را از بین ۶ شهر جهان که نامزد ثبت جهانی صنایع دستی شده بودند به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزید و این مدرسه در جهت تحقق اهداف این انتخاب برپا شده است.

صنایع دستی اصفهان همچون خاتم کاری، میناکاری، منبت، قلم زنی روی انواع فلزات شهرت جهانی دارند که هر گردشگری را مسحور خود می‌کند و به همین خاطر مسافران این دیار ساعتها وقتشان را در بازار نقش صرف می‌کنند.

  از ۶۰۲ رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا ۲۹۹ مورد مربوط به ایران و از این تعداد ۱۹۶ رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان است که تاکنون ۴۰۰ هزار نفر شاغل در این بخش ساماندهی شدند با احتساب خانواده‌های این افراد معیشت حدود چهار میلیون نفر به صنایع دستی گره خورده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز