مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

مشکل زاینده رود با عصای جادویی حل نمی شود

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۱۱:۴۷:۱۹
کد خبر: ۸۶۷۲۴۳
مشکل زاینده رود با عصای جادویی حل نمی شود
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: باید توجه داشت که با عصای جادویی نمی‌توان مشکلات زاینده رود را حل کرد و با توجه به اعتبارات موجود نمی‌توانیم نگاه بلند مدت به این بحران داشته باشیم.

 به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، ایرج حشمتی امروز (یکشنبه) به منظور امضای سند اقدام مشترک زیست محیطی با شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان در هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان حضور یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: باید توجه داشت که با عصای جادویی نمی‌توان مشکلات زاینده رود را حل کرد و با توجه به اعتبارات موجود نمی‌توانیم نگاه بلند مدت داشته باشیم. میلیاردها تومان از عوارض آلایندگی صنایع به حساب شهرداری‌های شهرستان‌های استان واریز می‌شود، ما نمی‌گوییم که این اعتبار را به ما بدهند بلکه انتظار داریم که شهرداری‌ها حس تعلق محیط زیستی را در شهروندان ایجاد کنند.

 وی در این جلسه با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست عین توسعه پایدار است و همه باید به آن توجه داشته باشند،گفت: در استان اصفهان ۱۰ هزار صنعت وجود دارد. جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است و این استان دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده دارد.

حشمتی با بیان اینکه تفاهمنامه اقدام مشترک زیست محیطی با شهرداری اصفهان آغازی برای اجرای برنامه‌‌های عملی بین شهرداری، شورای شهر و حفاظت محیط زیست اصفهان خواهد بود،افزود:   با همکاری شورای شهر و شهرداری اصفهان می توان کیفیت زندگی را برای شهروندان اصفهان ارتقا داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: من ۲۷ سال سابقه  در سازمان محیط زیست دارم. اصفهان را استانی برخوردار می‌دانستم و از زمانی که به عنوان مدیرکل محیط زیست این استان منصوب شدم شرایط واقعی اصفهان را درک کردم. من به مردم اصفهان خیانت نمی‌کنم،  اما با اعتبارات و امکانات موجود، خدمت هم نمی‌توانم بکنم.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار صنعت  اصفهان یک شبه ایجاد نشده است،گفت: برای مدیریت و پایش و نظارت این صنایع تنها ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار داریم و در واقع برای هر صنعت ۲۵ هزار تومان اختصاص یافته است.

حشمتی با بیان اینکه از ۱۸ میلیارد تومان اعتبار محیط زیست ۱۱ میلیارد تومان متعلق به حقوق کارکنان است،گفت: کمبود بودجه در این بخش ملموس است و البته در کل کشور این مشکل وجود دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز