وزیر صنایع عراق در اتاق بازرگانی اصفهان :

مشارکت عراق و اصفهان در توسعه روابط اقتصادی نقش بسزایی دارد

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۱۶:۱۰:۰۸
کد خبر: ۸۶۹۱۹۱
مشارکت عراق و  اصفهان در توسعه روابط  اقتصادی نقش بسزایی دارد
وزیر صنایع عراق گفت: مشارکت شرکت های اقتصادی عراق و استان اصفهان در توسعه روابط اقتصادی دو کشور نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،عبدالله صالح الجبوری در  نشست  بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ایران  عراق در سالن اجتماعات  اتاق بازرگانی اصفهان گفت:سرمایه گذاری مشترک تولیدکنندگان استان اصفهان با همتایان عراقی می تواند همکاری های اقتصادی دو طرف را تعمیق بخشد .

الجبوری ایجاد واحدهای تولیدی در کربلا و نجف توسط فعالان اقتصادی استان اصفهان را گامی مهم در  تقویت روابط اقتصادی دو کشور ایران و عراق عنوان کرد و گفت:نباید وقت و انرژی در تدارک کمیته های مشترک و پروتکل های همکاری گذاشت بلکه اقدامات عملی می تواند سطح مروادات  دو کشور را افزایش دهد.

وی با اشاره به سابقه بلند مدت روابط تجاری ایران و عراق گفت:هر دو کشور خواستار توسعه و تقویت روابط اقتصادی در زمینه های مختلف اند و بخش خصوصی بهتر از  بخش دولتی می تواند در این توسعه روابط نقش مهمی را ایفا کند .

وزیر صنایع با اشاره به توانمندی استان اصفهان در دو صنعت پلاستیک و فولاد گفت:اتاق های بازرگانی می تواند زمینه حضور صنعتگران اصفهان را در عراق فراهم کند.

الجبوری خاطر نشان کرد:190 پروژه سرمایه گذاری از سوی وزارت صنایع عراق معرفی می شود و  از شرکت های  ایرانی به ویژه استان  اصفهان  استقبال می کنیم  که در این پروژه سرمایه گذاری مشترک کنند و دولت عراق ضمانت آنرا بر عهده می گیرد.

وی خواستار سرعت بخشی مشارکت شرکت های استان اصفهان در صنعت  عراق  شد و افزود:عراق شرکت هایی که در شرایط سخت به این کشور  کمک کنند،در شرایط آرامش و با ثبات فراموش نمی کند.

اصلاح تعرفه عراق بر روی کالای ایرانی خواسته فعالان اقتصادی است

بهرام سبحانی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:استان اصفهان با 9200 واحد صنعتی و معادن متنوع و قطب تولیدات کشاورزی می تواند نیاز بازار عراق را در بخش های مختلف تامین کند.

وی تصریح کرد:اصفهان در بخش فولاد می تواند علاوه بر ایجاد واحدهای تولید میلگرد مواد اولیه مورد نیاز این بخش را تامین کند .

وی خواستار اصلاح تعرفه ورود محصولات فولادی به عراق شد و گفت:برخی از محصولات فولادی امکان تولید در عراق نیست و  تا زمان خودکفایی عراق ،ایران می تواند با تعرفه مناسب نیاز بازار این کشور را برطرف کند.

سبحانی خواستار تسهیل نقل و انتقال مالی بین شرکت های عراقی و اصفهانی شد و گفت:تغییر شیوه  خرید و فروش پیله وری در مرزها بایستی به فروش پر تعداد و مبتنی بر سیستم بانکی تغییر کند تا شاهد استمرار و افزایش حجم تجارت دو طرف باشیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان از توانایی استان اصفهان در تامین مصالح ساختمانی مورد نیاز عراق خبر داد و گفت:استان اصفهان در تولید مصالح ساختمانی جایگاه ویژعه ای در کشور دارد .

سید متقی جاسم، رییس اتاق صنایع بابل عراق در این نشست خواستار تقویت و توسعه روابط اقتصادی  و تجاری ایران  عراق با الهام از گذشته شد .

وی خواستار فعال شدن سفارتخانه و کنسولگری های دو کشور در بستر سازی توسعه روابط  اقتصادی شد و گفت:نمایندگی دو کشور می توانند نقش موثری در معرفی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری عراق و ایران داشته باشند

احمد پزنده، رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:ایران به عنوان کشور دوست و همسایه می تواند نیازهای کشور عراق را در اولین فرصت تامین  کند.

در پایان این نشست گفتگوی های تجاری بین فعالان اقتصادی و هیات تجاری عراق متشکل از روسای اتاق های بازرگانی چند استان این کشور انجام گرفت .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز