با نرخ سود علی الحساب ۱۸ درصد سالانه رخ داد؛

انتشار ۷ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در اصفهان

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۱۳:۳۰:۵۹
کد خبر: ۸۷۱۳۰۸
انتشار ۷ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در اصفهان
مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان گفت: مجوز انتشار 7 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت از سوی شهرداری اصفهان دریافت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان، نادر آخوندی گفت: دو هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای توسعه خطوط «بی آر تی» و 5 هزار میلیارد ریال برای اجرای فاز دوم خط 2 قطار شهری اصفهان به فروش خواهد رسید،

وی در ادامه اظهار کرد: این اوراق با توجه به تبصره 5 قانون بودجه سال 97 کل کشور، مصوبه شورای اسلامی شهر و سازمان برنامه و بودجه کل کشور و با مجوز بانک مرکزی منتشر می شود.

آخوندی با بیان اینکه ناشر این اوراق شهرداری اصفهان است، تصریح کرد: موضوع مشارکت در این طرح اجرای طرح سامانه اتوبوسرانی (BRT) بوده و مبلغ انتشار آن دو هزار میلیارد ریال و به عاملیت بانک شهر است.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان ضامن این طرح را بانک شهر اعلام کرد و افزود: مدت اوراق مشارکت 4 سال و با نرخ سود علی الحساب 18 درصد سالانه است که پرداخت سود آن هر سه ماه یکبار انجام می شود.

وی با اشاره به ویژگی های این اوراق، بیان داشت: این اوراق بی نام،‌ معاف از مالیات و قابل معامله در بورس است که فروش آن از هفته آینده انجام می شود و بانک مرکزی تاریخ دقیق آن را اعلام خواهد کرد. 

آخوندی در ادامه به دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت فاز دوم خط دو قطار شهری اصفهان اشاره کرد و افزود: انتشار این اوراق نیز با توجه به تبصره 5 قانون بودجه سال 97 کل کشور، مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان، موافقت سازمان برنامه و بودجه کل کشور و مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مورخ 28 اسفندماه 98 است.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان بانک عامل در این طرح را همه شعب بانک توسعه تعاون عنوان و تصریح کرد: ضامن این اوراق بانک شهر و مدت مشارکت در آن چهار سال با نرخ سود علی الحساب 18 درصد سالانه است.

وی با بیان اینکه سود این طرح نیز هر سه ماه یکبار پرداخت می شود، تاکید کرد: این اوراق بدون نام، معاف از مالیات و قابل معامله در بورس اوراق بهادار ایران است.    

 

 

نظر شما