معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

استان اصفهان بیشترین تعداد جام باشگاه های کتابخوانی را دارد

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۸:۴۵:۰۲
کد خبر: ۸۷۱۹۹۲
استان اصفهان بیشترین تعداد جام باشگاه های کتابخوانی را دارد
کارگاه آموزشی مربیان چهارمین جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در حاشیه کارگاه چهارمین جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان اظهار داشت: در سه دوره گذشته، این کارگاه به صورت متمرکز و استانی در اصفهان برگزار می‌شد اما برای سهولت دسترسی مربیان و تسهیل گران ، امسال کارگاه ها به شکل منطقه‌ای برگزار شده و منطقه جنوب در شهرضا، منطقه غرب در چادگان، منطقه شمال در نطنز و منطقه شرق در نایین برگزار شده است.

  اصغر مختاری ادامه داد: استان اصفهان سال گذشته از نظر تعداد جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان رتبه نخست را در کشور کسب کرد.

وی هدف از برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی را افزایش سرانه مطالعه دانست و تصریح کرد: این کارگاه به صورت گروهی برگزار می‌شود تا علاوه بر کمک به افزایش سرانه مطالعه، فرهنگ سازی در زمینه انجام کارگروهی نیز اتفاق بیفتد.

مختاری با اشاره به طرح‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای افزایش کتابخوانی در جامعه اظهار کرد: طرح‌های فروش فصلی کتاب، جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، روستا و عشایر دوستدار کتاب و پایتخت کتاب از جمله طرح‌هایی است که به منظور فرهنگ سازی مطالعه و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن ادارات کل استانی پیگیری و اجرا می‌شود.

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه تمام کسانی که در عرصه‌های علمی و معرفتی به موفقیت دست یافتند با کتابخوانی مانوس شده‌اند، افزود: کتابخوانی برای بشر یک ارزش محسوب می‌شود بنابراین لازم است خود را به این ارزش نزدیک نماییم به خصوص در اصفهان که پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است باید جایگاه کتابخوانی در بین مردم بیش از گذشته ممتاز و ویژه باشد.

 

 

 

نظر شما