پیشنهادفرهنگی روز/مستند «خانه خدا»دوم مردادماه اکران می شود

اکران رایگان سینمای هنر و تجربه در پردیس سیتی سنتر

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۲۱:۴۲:۵۷
کد خبر: ۸۷۳۶۲۸
اکران رایگان سینمای هنر و تجربه در پردیس سیتی سنتر
پردیس سینمایی سیتی سنتراصفهان،پس از اجرای موفق جشنواره فیلم فجر و هفته فیلم اروپا تا 27 شهریورماه میزبان اکران رایگان فیلم‌های تابستانه باشگاه «هنر و تجربه» است.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،این دور نخست باشگاه فیلم هنر و تجربه است که با همکاری فیلم‌خانه ملی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در چند سینمای برتر کشور مثل پردیس چارسوی تهران، هنر شهر آفتاب شیراز، پردیس هویزه مشهد ودر اصفهان نیز در پردیس سینمایی سیتی سنتر در سالن 265 نفره این سینما اجرا می شود.

افتتاحیه این برنامه، اکران پشت‌صحنه فیلم گاو بود ودوم مردادماه «خانه خدا»، نهم مردادماه «زال و سیمرغ»، «رخ»، «گلباران»، «ملک خورشید»، «منم آنم که» و «هفت شهر»، 16 مرداد «دونده»، 23 مرداد «انتظار» و «ساز دهنی»، 30 مرداد «پسر شرقی» و «اسب»، ششم شهریورماه «پری»، «چنین کنند حکایت» و «پدیده»، 13 شهریور «طلسم»، 20 شهریور «نارونی» و 27 شهریور «گزارش یک قتل» رأس ساعت 19 در پردیس سینمایی سیتی سنتر به نمایش درمی‌آید.

مستند «خانه خدا» که دوم مردادماه در این سینما به نمایش در می آید ، نمایشی‌ است از مراحل مختلف مراسم حج، از ورود زائران هر نژاد و کشور و در سنین مختلف، تا انجام مناسک حج و  بازگشت مسلمانان به کشورهای‌شان. این فیلم که در سال ۱۳۴۵تولید شده از معدود مستندهای سینمای ایران است که به نمایش عمومی درآمد.

براساس عنوان‌بندی فیلم، نامی به عنوان کارگردان ثبت نشده؛ اما در اغلب منابع ابوالقاسم رضایی به عنوان کارگردان معرفی شده است. جلال مقدم مشاور این مستند بوده و از ابراهیم گلستان هم به عنوان تدوین‌گر یاد می‌شود. احمد شیرازی، نعمت حقیقی، محمود ایثاری و عباس دستمالچی، فیلم‌برداران فیلم هستند و اسدالله پیمان و محمود سعادت گویندگی را به عهده داشته‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز