رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

تامین آب آشامیدنی در اصفهان دچار مشکل است/ قطعی و افت فشار آب در شهر

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۳:۰۷:۱۹
کد خبر: ۸۷۳۹۰۷
تامین آب آشامیدنی در اصفهان دچار مشکل است/ قطعی و افت فشار آب در شهر
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی در اصفهان دچار مشکل است، گفت: از وزارت نیرو درخواست داریم تا موضوع حاد نشده نسبت به تامین آب شرب اصفهان توجه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان، فتح‌الله معین در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: امسال تابستان همچنان با مشکل کمبود آب آشامیدنی در اصفهان روبه‌رو هستیم،فارغ از مسایل کیفیت آب باید توجه داشت که سامانه قدیمی آبرسانی شهر اصفهان از طریق سد چم آسمان نمی‌تواند حجم آب مورد نیاز را تامین کند که این مشکل باعث قطعی و افت فشار آب در سطح شهر می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر آب آشامیدنی مورد نیاز چهار میلیون نفر از  سد چم آسمان  تامین می‌شود. برای تامین آب از این سامانه با کمبود چهار متر مکعب برثانیه آب برای شرب رو به رو هستیم.متاسفانه پس از ۱۵ سال هنوز ردیف ملی و اجرایی برای انجام این طرح تعریف نشده است؛ امسال قرار بود با مشکلات موجود از تبصره ۱۹ بخش خصوصی استفاده شود که تاکنون تشریفات آن انجام نشده است.

معین در ادامه افزود: از وزیر نیرو درخواست داریم تا مشکلات اصفهان حاد نشده است، اقدامی مقتضی در خصوص تامین آب آشامیدنی مردم اصفهان انجام دهد؛ مردمی که حق بسیار نسبت به انقلاب و نظام دارند، باید آب آشامیدنی آنها وضعیت پایداری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در هفته‌های گذشته شاهد معضل ریزگردها در شهر اصفهان بودیم، افزود: باید باور داشته باشیم چنانچه حق‌آبه زیست محیطی اصفهان تامین نشود و تالاب گاوخونی خشک بماند معضل ریزگردها تشدید خواهد شد.جریان اخیر آب در رودخانه زاینده‌رود باعث شد مقداری از تالاب آبگیری شود، این اقدام تاثیر خوبی در کاهش زیرگردها داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان گفت:شهرداری اصفهان طرح‌هایی را برای ساماندهی ریزگردها در شرق اصفهان انجام داده است و شورای شهر همیشه آمادگی همکاری، کمک و تلاش در هر شرایطی برای اینکه هوای اصفهان مناسب و پایدار شود را داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز