مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان خبرداد؛

دانشگاه فرهنگیان اصفهان در علوم پایه، قطب علمی کشور است/آموزش و پرورش با کمبود معلم مواجه است

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۲۲:۰۴:۳۸
کد خبر: ۸۸۲۱۷۳
دانشگاه فرهنگیان اصفهان در علوم پایه، قطب علمی کشور است/آموزش و پرورش با کمبود معلم مواجه است
مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت:دانشگاه فرهنگیان اصفهان در علوم پایه قطب علمی دانشگاه های کشور ودر ارزیابی فرهنگی رتبه نخست کشوری را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،شهرام عروف زاده در نشست خبری این دانشگاه و با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت:تربیت معلم  باعنوان رسمی در کشور سابقه صدساله و در اصفهان قدمتی 82ساله دارد. از سال 1391 که دانشگاه فرهنگیان تاسیس شد رسالت تولید نیروی انسانی و توانمندسازی معلمان در وزارت آموزش و پرورش را به عهده گرفت.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان اصفهان در حال حاضر 40 هزار دانشجو در سطح کشور و 3300 دانشجو در استان اصفهان دارد، خاطرنشان کرد:حدود 1400دانشجو نیز امسال در استان در11رشته پذیرفته می شوند.اصفهان همچنین 2پردیس دانشگاهی و3مرکز آموزش عالی دارد که در تابستان درگیر بهسازی این فضاهای آموزشی هستیم.

عروف زاده در ادامه افزود:از امتیارات این دانشگاه می توان به معافیت سربازی،بورسیه های تحصیلی و امتیازات اجتماعی و رسیدن به شغل والای معلمی اشاره کرد.تربیت معلم همواره نقش تاثیرگذاری در تعالی بشر و ایران اسلامی دارد.آگاهی بخشی و رساندن افراد در مسیر دانایی هدفی باارزش و والاست.

مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به کمبود شدید معلم درآموزش و پرورش گفت:این دانشگاه با توجه به کمبود معلم در کشور با ظرفیت حداکثری در حال فعالیت است.با این حال تعداد هیئت علمی ما پاسخگوی نیاز نیست واساتید مدعو و حدود 410 حق التدریس در حال تدریس در این دانشگاه هستند.

عروف زاده اظهار داشت:دانشگاه فرهنگیان اصفهان در 18رشته آموزشی مانند ریاضی،فیزیک،شیمی،زیست،زبان و ادبیات فارسی،مشاوره و... فعالیت می کند و در علوم پایه قطب علمی دانشگاه های کشور است.در ارزیابی فرهنگی رتبه نخست کشوری به اصفهان اختصاص دارد ودر ارزیابی کلی رتبه سوم کشور را داریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همه دانشجویان این دانشگاه پس از قبولی درآزمون،در مصاحبه شرکت می کنند،خاطرنشان کرد: داوطلبان در صورت داشتن صلاحیت جسمی و روانی و آموزشی در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده و پس از فارغ التحصیلی نیروی رسمی وزارت آموزش و پرورش می شوند.

مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان خاطرنشان کرد:راه اندازی پردیس دانشگاهی آران و بیدگل،ایجادبانک اساتید دانشگاه فرهنگیان اصفهان،بانک مصاحبه گران،ایجادسامانه کارورزی و مهارتهای فنی وحرفه ای،تفاهم نامه با دانشگاه جامع علمی و کاربردی ،شهرک علمی تحقیقاتی وبنیاد مهدویت ونشست های قطبی برای بررسی روندکلی  از فعالیت این دانشگاه در سال اخیر است.

عروف زاده در پایان گفت:شعار آرمانی دانشگاه فرهنگیان این است که در بازه زمانی 10ساله 400دانشجوی دکترا در دانشگاه داشته باشیم و کمبود معلم در آموزش و پرورش و خیت علمی دانشگاه ها حل بشود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز