ناهید تاج الدین:

اعتیاد بانوان در محله همت بالاتر از میانگین شهری است/حاشیه های درون شهری منطقه ۶ به نگاه ویژه نیاز دارند

۱۳۹۸/۰۵/۲۱ - ۱۷:۰۵:۱۳
کد خبر: ۸۸۳۹۰۲
اعتیاد بانوان در محله همت بالاتر از میانگین شهری است/حاشیه های درون شهری منطقه ۶ به نگاه ویژه نیاز دارند
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در سومین شهرگردی خود برای بررسی آسیب شناسی مناطق، از محلات و بافت های آسیب پذیر منطقه 6 شهری بازدید کرد .

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،ناهید تاج الدین در بازدید میدانی از بافت فرسوده و  معضلات اجتماعی محلات احمدیه ( تخت فولاد) و همت گفت: همت آباد با تراکم جمعیت ۱۸۲ نفر در هکتار بیش از دو برابر میانگین منطقه شش، تراکم  جمعیت دارد  و ۳۷ درصد از ساکنان آن متولدین غیر اصفهان هستند .در این محله آسیبهایی چون حیوان آزاری ، اعتیاد بانوان وکودک آزاری بیشتر از میانگین شهری است و درصد بسیار بالایی از زنان  ، زنان سرپرست خانوار هستند.در این محله اعتیاد بانوان بسیار بالاتر از میانگین شهری است ، بیش از ۶۳ درصد بافت فرسوده منطقه شش در محله همت آباد قرار دارد.

این نماینده مجلس در ادامه و با بازدید از محله احمدیه ناحیه شش ادامه داد:محله احمدیه از حاشیه های درون شهری محسوب می شود که باوجود تراکم بسیار بالای جمعیت و وجود بیش از هفت خانوار در کمتر از ۳۰۰ متر و فرسودگی بافت آن  برابر تعاریف  و پروتکل های وزارت راه و شهرسازی هنوز جزوبافت های فرسوده شهری بحساب نمی آید و از همین منظر از دریافت خدمات اجتماعی و شهری تعبیه شده در سیاستگذاری های  بازآفرینی شهری محروم می باشد .

تاج الدین  در رابطه با وضعیت این ناحیه اظهار داشت:رشد جمعیت در منطقه شش شهری اصفهان  منفی  است و از از ۱۳  محله در پنج محله یعنی ۳۸ درصد محلات ( فیض ، تخت فولاد ، مصلی ، سعادت آباد ،  هزار جریب ) واکثر جمعیت ۶۵ سال به بالا هستند.درصد با سوادی ۳ درصد از میانگین شهری بالاتر و تحصیلات عالی ۱۱ درصد بیشتر از میانگین شهری است.

وی در ادامه افزود:دارندگان کارشناسی ارشد ۳ درصد و دکتری ۴ درصد بیشتر از میانگین شهری ،  بعد خانوار ۰.۲  درصد کمتر از میانگین شهری و تراکم جمعیت ۱۳ نفر در هکتار کمتر از میانگین شهری  است. درصد ازدواج نکرده ها ،  طلاق گرفته ها و بی همسر ها بخاطر فوت همسر ، در مجموع ۳ درصد از میانگین شهری بیشتر و نرخ بیکاری نیز  ۳ درصد بیشتر از میانگین شهری است

تاج الدین خاطرنشان کرد:معلولان دارای اختلال ذهنی جزو بیشترین جامعه آماری معلولان در منطقه ۶ هستند و درصد متولدین غیر اصفهان  در مجموع ۶ درصد بیشتر از میانگین شهری است .این در حالیست که منطقه ۶ شهری اصفهان برابر بررسی های توسعه پایدار  جزء مناطق برخوردار شهری محسوب می شود .

وی در ادامه اظهار داشت: در بازدید اخیر  پیگیری های خود را  در زمینه محلات آسیب پذیر این ناحیه و برای قرار دادن این محله در بخش سیاستهای بازآفرینی شهری وزات راه و شهرسازی و سازمان های ذیربط آغاز کردیم .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز