بسته پیشنهادی برنا برای یک انتخاب فرهنگی

از اکران «داداسلطنه» تا شب زاون در موزه هنرهای معاصر

۱۳۹۸/۰۵/۲۱ - ۱۷:۰۴:۴۴
کد خبر: ۸۸۳۹۱۲
از اکران «داداسلطنه» تا شب زاون در موزه هنرهای معاصر
در دو هفته پایانی مردادماه،برنامه های فرهنگی متعددی از اکران فیلم تا بزرگداشت زاون قوکاسیان و دوره های آشنایی با مشاهیر در اصفهان برگزار می شود.برگزیدگان فرهنگی این هفته را در ادامه به انتخاب خبرگزاری برنا می خوانید:

اکران «داداسلطنه» در کتابخانه مرکزی برای دوستداران مستند

 

چهارمین جلسه  نقد و بررسی آثار منتخب هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه  حسنات به  فیلم کوتاه مستند «داداسلطنه» ساخته هادی احمدی اختصاص دارد.

 

هادی احمدی کارگردان فیلم تحسین شده «داداسلطنه» متولد 1370 و اهل بانه است. او دیپلم برنامه نویسی دارد و به سبب علاقه به کار سینما و فیلم‌سازی، در سال 92، به مدت یک سال دوره فیلمسازی را در انجمن سینمای جوانان سنندج گذرانده است. احمدی بعد از آن، فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است. این کارگردان جوان بانه‌ای ساخت چند فیلم کوتاه و یک مستند سینمایی را در کارنامه خود دارد. هادی احمدی درباره داستان این فیلم می گوید:اگر کسی از من بپرسد که دادا سلطنه درباره چیست من می گویم زنی که برای رسیدن به آرزوهایش می جنگد. دادا سلطنه درباره امید است و ما امروز با اینهمه تکنولوژی و پیشرفت و امکاناتی که داریم گاها در مسیرمان بارها می گوییم نمیشه و نمی توانیم و خودمان را توجیه می کنیم ولی این زن تمام نشدها را کنار گذاشت و کاملا امیدوارانه رویایی که داشت را بهش فکر کرد و برایش تلاش کرد و تا جایی که می شد به آن رسید. او یک زن خیلی جسور و خیلی عادی است که جذابیتش برای خود من همین بود؛ یک زن عادی با یک زندگی غیر عادی و سخت که به آرزوهایش رسید.

این فیلم روز چهارشنبه 23 مرداد ۱۳۹۸ از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان اکران می شود.

 شبی به یاد زاون با گشایش نمایشگاه سانس آخر

  آیین گرامیداشت  زاون قوکاسیان  با حضور استاد منوچهر طیاب و جمعی از هنرمندان اصفهان همراه با گشایش نمایشگاه  سانس آخر، آثار ۳۲ هنرمند هنرهای تجسمی برای ادای احترام به این هنرمند روز 24 مردادماه برگزار
می شود.

زاون قوکاسیان کارگردان، فیلم‌ساز، منتقد و مدرس ایرانی ارمنی‌ سینمای ایران بود.وی در اصفهان به دنیا آمد و از دانشگاه همین شهر، در رشته شیمی فارغ‌التحصیل شد، اما از همان جوانی سینما را برگزید. علاوه بر نگارش یادداشت و نقدهای سینمایی، چندین عنوان کتاب در حوزه سینما و سینماگران تألیف کرد و در چند دوره از جشنواره‌های سینمایی در ایران، اتریش و ارمنستان جزو هیئت داوران بود.قوکاسیان، در سال ۱۳۵۰، فیلمسازی را با فیلم‌های کوتاه ۸ میلی‌متری در سینمای آزاد آغاز کرد و مدتی نیز سرپرست سینمای آزاد اصفهان بود. او به عنوان کارگردان چند فیلم کوتاه، مستند و داستانی ساخت از جمله: در فلق (کوتاه ۱۳۵۰)، عروس کهن (کوتاه ۱۳۵۲)، فصلی دیگر (کوتاه ۱۳۵۵)، نقش خیال (مستند ۱۳۶۶)، خاج شویان (مستند ۱۳۶۱) و همه فرزندان من (داستانی ۱۳۶۳). اولین کتاب زاون قوکاسیان در حوزه سینما در سال ۱۳۵۰ منتشر شد که دربارهٔ فیلم «چشمه» ساخته آربی آوانسیان نوشت. نوشتن کتابی دربارهٔ یک فیلم تا آن زمان در سینمای ایران سابقه نداشت.

 آئین گرامیداشت  زاون قوکاسیان  روز ۵شنبه، ۲۴ مردادماه ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۲:۳۰در خیابان استانداری، موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار می شود.

نمایش ونقد  فیلم «مرد سگی» 

نامزد نخل طلای کن و نماینده ایتالیا در اسکار 2018 برای اولین بار در سینماگپ همراه با تحلیل متفاوت "روانکاوی شخصیت" با حضور  افشین ابراهیمی (متخصص روانکاوی و پژوهشگر روانشناسی در سینما)اکران می شود.

داگمن (مرد سگی) قصه‌ مردی است که تا آنجا که در توان دارد می‌خواهد خشونت را رام کند. این را ماتئوگارونه، کارگردان فیلم از همان سکانس اول به مخاطب نشان می‌دهد. مارچه در برابر پرخاشگری سگی تقلا می‌کند تا او را آرام کند. گویی تا آن سگ آرام نشود مارچه هم آرام نمی‌گیرد.

آ مارچه که به اصطلاح همان مرد سگی فیلم است آنقدر با سگ‌ها زندگی کرده که خصلت‌های سگ گونه به دست آورده است. هر خصلتی از سگ به جز خشونتش. در معرفی ابتدایی فیلم او را مردی اجتماعی می‌بینیم که در دورهمی دوستان و همکاران خود شرکت می‌کند. با آنها فوتبال بازی می‌کند و همه او را انسانی آرام و با اعتبار می‌دانند.

 این فیلم روز سه شنبه22 مرداد ساعت  در16خیابان آمادگاه روبروی هتل عباسی، حوزه هنری، سالن سینما سوره اکران می شود.بلیط حضور در این برنامه نقدوبررسی را می توانید از سایت گیشه هشت تهیه کنید.

  دوره آشنایی با تخت فولاد ونمایشگاه هزارجلوه افلاکیان

 فراخوان ثبت نام بیستمین دوره آشنایی با تخت فولاد برای علاقمندان به مشاهیرفرهنگی منتشرشد.

 سر فصل های این برنامه عبارتند از: تاریخچه و عظمت تخت فولاد،تخت فولاد از نگاه سیاحان،معرفی مشاهیر تکایای  سیدالعراقین و میرفندرسکی،آشنایی با خطوط، نقوش و جاذبه های معماری.

مباحث تئوری دوره در نگارستان امام خمینی(ره) و  کلاس آشنایی با تکایا در  تکایای سیدالعراقین و  میرفندرسکی برگزار می شود.

دوره عمومی آشنایی با تخت فولاد در 4 هفته در طی یک ماه تکرار می شود و علاقه مندان در طول این مدت می توانند در یکی از تاریخ های (24 مردادماه)، (31 مرداد) و (7 شهریور) در این دوره ثبت نام کنند. دوره عمومی در روزهای پنجشنبه از ساعت 16 الی 20:30 شامل دروس تئوری و بازدید از تکایا برگزار می شود.

آخرین مهلت ثبت نام این دوره ۲۸ مرداد ۹۸ است و کلاس های این دوره پنج شنبه ها، از ساعت ۱۶ الی ۲۰:۳۰ برگزار می شود. به شرکت کنندگان در دوره عمومی گواهی حضور تعلق گرفته و انتشارات تخت فولاد با تخفیف ویژه در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.برای ثبت نام در این دوره ها می توانید به سایت takhtefoulad.irمراجعه کنید.

همچنین نمایشگاه هزارجلوه افلاکیان با معرفی  تخت فولاد در آیینه اسناد تاریخی با حضور  آیت الله  در نگارستان امام خمینی(ره) روز سه شنبه ۲۲ مرداد،ساعت ۱۰ صبح گشایش می یابد.این نمایشگاه  با هدف معرفی اساتید،شاگردان و یاران امام خمینی(ره) مدفون در تخت فولاد اصفهان افتتاح می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز