جشنواره بین المللی شعر نهج البلاغه به پله آخر رسید

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۱۲:۳۰:۲۴
کد خبر: ۸۸۴۶۶۳
جشنواره بین المللی شعر نهج البلاغه به پله آخر رسید
مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین المللی شعر نهج البلاغه با عنوان«بهشت بیان»در دهه ولایت و همزمان با ایام عید سعید غدیر 27مردادماه در اصفهان برگزار می‎شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، دبیر علمی جشنواره بین‌المللی شعر نهج‌البلاغه گفت: اختتامیه جشنواره «بهشت بیان» با پیام ویژه آیت‌الله مظاهری و سخنرانی آیت‌الله دین‌پرور نماینده ولی فقیه در بنیاد ملی نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

عباس شاه‌زیدی، از افزایش تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره نسبت به دوره قبل خبر داد و افزود: بیش از 500 اثر از کشورهای مختلف به دبیرخانه جشنواره، به زبان‌های مختلف ارسال شده است. علاقمندان به امیرالمومنین ارادت خود را در قالب شعر ابراز نموده اند و با توجه به کیفیت آثار رسیده در این زمینه شاهد خلق آثار ارزشمندی هستیم.

وی درباره نحوه برگزاری سومین دوره جشنواره گفت: هیات داوران از بین آثار رسیده پنج نفر برگزیده و دو نفر شایسته را معرفی می‌کنند.

دبیر علمی جشنواره شعر بهشت بیان افزود: در دیداری که برای برگزاری آین اختتامیه با آیت الله مظاهری داشتیم،ایشان  به نامه امیر المومنین (ع) به مالک اشتر اشاره کردند و بر این موضوع تاکید داشتند که حضرت علی (ع) این نامه که توصیف جامعی در حوزه سیاست و حکومت داری است در طی چند دقیقه نوشته اند، این در حالی است  برای نگارش منشور کنونی حقوق بشر به دست 280 نخبه از کشورهای جهان پس از جنگ جهانی دوم 3 سال زمان صرف شد.

وی در پایان درباره چشم انداز برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره می‌تواند یک جشنواره پایدار باشد چه ما در آن حضور داشته باشیم چه نباشیم، شاعران تا آخر عمر هم می‌توانند از این مضامین بهرمند شده و در رابطه با آن آثاری خلق کنند، هر چند ما نمی‌خواهیم کسی نهج البلاغه را تفسیر یا به نظم در آورد، فقط می‌خواهیم در اشعارشان توصیف کنند که این کتابی که به گفته بسیاری نقشه راه بشیریت است، چقدر می‌تواند در زندگی امروز تاثیر گذار باشد. هدف ایجاد موجی برای سوق دادن افکار جوانان به این منبع مهم است.

مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی شعر بهشت بیان 27مردادماه از ساعت 17در سالن اهل بیت اصفهان برگزار می‌شود.

 

نظر شما