استاندار اصفهان مطرح کرد:

سالمندان، ۱۱درصد جمعیت استان اصفهان/ اصفهان باید به عنوان شهر دوستدار سالمند معرفی شود

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۲:۵۵:۲۵
کد خبر: ۸۸۶۸۶۲
سالمندان، ۱۱درصد جمعیت استان اصفهان/ اصفهان باید به عنوان شهر دوستدار سالمند معرفی شود
استاندار اصفهان با بیان اینکه تکریم و توجه به سالمندان یک حرکت فرهنگی موثر است، اظهار داشت: مشکلات و مسائل سالمندان باید به دقت احصا شده و برنامه ریزی و تصمیمات کلان استانی در این خصوص اتخاذ گردد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،عباس رضایی در جلسه شورای سالمندان استان ضمن تبریک عید سعید غدیرخم اظهار داشت: سیاستگزاری رفاه و سلامت سالمندان از اهداف اصلی این شورا است چراکه  ۱۱ درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند که باید امکانات و اقدامات مناسبی برای رفاه حال آنها انجام شود.

استاندار اصفهان عنوان کرد: در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موظف به راه اندازی طب سالمند است زیرا وجود چنین رشته ای به واسطه مسائل خاص سالمندان به خوبی احساس می شود و یکی از ضروریات امروز جامعه به شمار می رود.

وی افزود: فرهنگ سازی در خصوص رسیدگی به وضعیت سالمندان و تغییر نگرش خانواده ها نسبت به خانه سالمندان باید به تدریج صورت گیرد و ساز و کارهای قانونی دائر بر ایجاد خانه سالمندان نیز باید مدنظر باشد.

رضایی تصریح کرد: مشکلات و مسائل سالمندان باید به دقت احصا شده و برنامه ریزی و تصمیمات کلان استانی در این خصوص اتخاذ گردد بر همین اساس جلسات بیشتری با حضور فرمانداران و مدیران ذیربط تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصفهان باید به عنوان شهر دوستدار سالمند معرفی شود، اضافه کرد: درهمین راستا مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر باید زیرساخت های مدنظر در ارتباط با این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند و علاوه بر آن محیط های شهری را نیز برای سالمندان مناسب سازی نمایند.

استاندار اصفهان، تکریم و توجه به سالمندان را به عنوان یک حرکت فرهنگی موثر یادکرد و یادآور شد:‌ فعالیت های فرهنگی و رسانه در جهت تکریم سالمندان نیز باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و خدمات رفاهی مناسب نظیر کارت منزلت از سوی شهرداری اصفهان در اختیار سالمندان قرار داده شود.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات و آمار و ارقام خدمات و تسهیلات قابل ارائه به سالمندان نیز باید به صورت شفاف در سایت مربوطه قرار داده شود و تمامی برنامه های عملیاتی در این خصوص نیز ظرف مدت یک ماه در اختیار دبیرخانه شورای سالمندان استان قرار گیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز