درسمینار بازی وجایگاه آن در تربیت کودکان مطرح شد؛

در بازی زندگی از باختن نهراسید/بازی های گروهی از کودکان فعال اجتماعی می سازد

۱۳۹۸/۰۵/۳۰ - ۱۰:۴۱:۳۶
کد خبر: ۸۸۷۴۰۹
در بازی زندگی از باختن نهراسید/بازی های گروهی از کودکان فعال اجتماعی می سازد
یک روانشناس حوزه کودک درکارگاه نقش بازی در تربیت کودکان در حاشیه نخستین جشنواره اسباب بازی و بازی های فکری گفت:مهمترین فعالیت در سنین کودکی بازی کردن است.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،احمدپدرام اظهار داشت:کودک درون ما حتی در ۸۰ سالگی بی نیاز از بازی نیست، بازی زندگی‌ ماست پس از باختن نهراسید.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: بازی یعنی زندگی و زندگی یعنی بازی .بازی کردن تا آخر عمر جزو یکی از نیاز های ماست. کودک درون ما حتی در ۸۰ سالگی بی نیاز از بازی نیست، بازی زندگی‌ ماست پس از باختن نهراسید.

پدرام در ادامه افزود:بازی کردن کودکان در کودکی بسیار مهم و اثر گذار است. بازی در کودکی باعث می شود استعداد های کودک شکوفا شود و والدین بتوانند او را در مسیر پروش استعداد خود راهنمایی کنند. انجام دادن بازی های فکری در کودکی باعث می شود کودک در تصمیم گیری های درست در مهارت پیدا کند و از تصمیم های اشتباه بپرهیزند و همچنین باعث رشد و شکوفایی فکر و ذهن آنها می شود.

وی تصریح نمود:کودکان را بیشتر در بازی های گروهی شرکت دهید. بازی های گروهی در سنین پایین باعث می شود فرد کار گروهی و انجام دادن کارها در اجتماع های بزرگ را یاد بگیرد. بازی های گروهی باعث اجتماعی شدن بچه ها و ایجاد همدلی و هم فکری بین آنها می شود  همچنین این گونه بازی ها باعث افزایش هوش هیجانی و همچنین هوش مغزی می شود و این کار از کودک یک فعال اجتماعی به وجود می آورد.

همچنین وی تاکید بسیار زیادی بر والدین داشت تا شکاف های بین خود را از بین ببرند زیرا باعث خدشه دار شدن زندگی کودک و از بین رفتن شکل گیری احساسات درست در او می شود.

در ادامه روی صحبت این روانشناس با مربیان بود که در مراکز آموزشی کودکان را سلطه گر و یکه تاز تربیت نکنیم این کار باعث از بین رفتن اعتماد به نفس دیگر کودکان و قدرتمند شدن بعضی از کودکان است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز