شهردار اصفهان:

۸۰ مهمان خارجی در جشنواره کودک حضور دارند/ موتورسواران فرانسوی در نصف جهان

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۱:۲۱:۵۵
کد خبر: ۸۸۸۴۸۳
۸۰ مهمان خارجی در جشنواره کودک حضور دارند/ موتورسواران فرانسوی در نصف جهان
شهردار اصفهان گفت: در چند روز گذشته از 27 کشور حدود 80 نفر در جشنواره حضور دارند که در ملاقات هایی که با برخی از این میهمانان داشتم آنها از خشنودی خود نسبت به مردم، جشنواره و شهر اصفهان سخن می گفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، قدرت ا... نوروزی در ارتباط زنده رادیویی با برنامه «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با تبریک هفته دولت به تلاشگران دولت جمهوری اسلامی و کارمندان استان اصفهان، اظهار کرد: شعار امسال جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان که متعلق به همه کودکان است، تحقق پیدا کرد و امسال جشنواره، محدود به چند سینمای شهر نبود و سینماهای بسیاری در نقاط کمتربرخوردار، فیلم های خاطره انگیز سینمای ایران را به نمایش گذاشتند تا همه کودکان از لذت تماشای فیلم بهره مند شوند.

وی ادامه داد: دیروز یک گروه موتورسوار فرانسوی با 27 موتورسیکلت و 50 نفر وارد اصفهان شدند که البته حضور این گروه ارتباطی به جشنواره کودک نداشت اما وقتی با آنها صحبت کردم متوجه شدم فضای شهر برای آنها بسیار خوب و رضایت بخش است. امیدوارم بعد از زمان جشنواره هم تلاش هایی صورت گیرد تا این فضا برای همیشه در شهر استمرار داشته باشد.

نوروزی گفت:همچنین فیلم ها هر شب در پردیس هنر اصفهان برای مردم نمایش داده می شود و امسال سینماهای برگزارکننده جشنواره، در حد امکان مناسب سازی شد تا کودکان معلول نیز بتوانند به سینما بیایند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در سانس های ویژه کودکان معلول، این کودکان و نیز کودکان ناشنوا و کار به سینما آمدند و با جشنواره همراه شدند.

وی از بازگشایی و برگزاری حراجی هنر به عنوان یک رویداد جنبی جشنواره و با عنوان «رویای کودکانه» خبر داد و گفت: در یک شب فقط 85 میلیون تومان اثر در این حراجی به فروش رفت تا به نفع کودکان کار هزینه شود.

نوروزی با بیان اینکه رنگ و بوی اجتماعی جشنواره امسال ارزش ها و کارکردهای ویژه جدیدی برای جشنواره ایجاد کرده است، افزود: از مردم اصفهان دعوت می کنم در روزهای باقی مانده جشنواره، ما را همراهی کنند و این کارکردها را با حضور خود توسعه دهند.

وی بیان کرد: برگزارکنندگان جشنواره سی و دوم به معنای واقعی از مفهوم شهر دوستدار کودک رونمایی کردند و این روزها شهر و فضای شهری فقط میزبان سینمای کودک نیست بلکه میزبان نمایشگاه کودک و امور آموزشی و تربیتی مربوط به کودکان است.

شهردار اصفهان اظهار کرد: انصافا جشنواره سی و دوم فیلم های کودکان و نوجوانان، حامل بسته های فرهنگی ، اجتماعی برای همه کودکان است.

 

نظر شما