«مکان به توان ۲۴»همزمان با جشنواره کودک درحال برگزاری است

همه لوکیشن‌های سینمایی اصفهان در یک نمایشگاه

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۱:۵۴:۲۸
کد خبر: ۸۸۸۵۱۲
همه لوکیشن‌های سینمایی اصفهان در یک نمایشگاه
«مکان به توان 24»، نام نخستین نمایشگاه عکس از لوکیشن‌های سینمایی اصفهان است که با هدف توسعه صنعت سینمای ملی همزمان با سی و دومین جشنواره فیلم کودک ونوجوان اصفهان در پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان درحال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان، عده‌ای از فیلم‌برداران و عکاسانِ اصفهانی آشنا به ژانرهای سینمایی به مدت 10 روز از لوکیشن‌های سینمایی شهر، بازدید و عکاسی کردند و نتیجه کار در«مکان به توان 24»به نمایش درآمد.

مدیر این نمایشگاه،بهنام تاجمیر ریاحی، در بیانیه‌ای که به مناسبت نمایشگاه «مکان به توان 24» نوشته، آورده است:

«یک عکس به‌تنهایی می‌تواند مادر سینما باشد. این نقطه‌ای است که سینما از آن آغاز می‌شود؛ یک عکس» (عباس کیارستمی)

«مبرهن است که ساختن یک فیلم خوب، به‌مراتب نیازمند مؤلفه‌هایی با وجوه هنری، آکادمیک، تولیدی و زیرساختی است؛ ضعف در هر یک از این وجوه، تعالی یک اثر نهایی را خدشه‌دار می‌کند. با توجه به این نکته که استان اصفهان از منظر هنر سینما همواره شهری زاینده و از منظر زیرساختی ، اقلیمی و جغرافیایی دارای پتانسیلی غنی در راه توسعه صنعت سینمای ملی است، پروژه پیش رو در قالب مجموعه فعالیت‌های زیرساختی و پروژه «فیلم کامیشن» شهرداری اصفهان در جهت این امر تبیین، پژوهش، تولید و در فاز اول در مدت دو ماه به انجام رسید.

هدف کلی این پروژه به تصویر کشیدن بسترهای لوکیشنی استان اصفهان در جهت شناسایی، پیشنهادی و تولید فیلم است. بدیهی است که مواجهه عکاسان پیش رو در فاز اول هر کدام با نگاهی شخصی و با یک رویکرد کلی با «لوکیشن» است. گویی هر عکاس به‌مثابه یک کارگردان، مواجهه خود را با «لوکیشن» با یک «مود» سینمایی به تصویر کشیده است.  مبرهن است که «بستر» باقیست و هنر نامتناهی.»

نمایشگاه «مکان به توان 24» تا هشتم شهریورماه هر روز از ساعت 10:30 تا 22 در پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان برپاست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز