صابر عبدالملکی،روانشناس حوزه کودک مطرح کرد:

بازی بهترین ابزار آموزش کودکان است

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۳:۴۱:۳۲
کد خبر: ۸۸۹۲۳۴
بازی بهترین ابزار آموزش کودکان است
صابر عبدالملکی،روانشناس حوزه کودک گفت: بازی، زبان کودک و بهترین ابزار آموزش کودک است.بهترین روش بازی این است که آن را با هوش چندگانه کودک تطبیق دهیم یعنی مربی به درکی از بازی برسد که کدام بازی برای کدام هوش مناسب است.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان، درحاشیه نخستین جشنواره اسباب بازی و بازی های فکری اصفهان،کارگاه بالا بردن سطح آگاهی والدین و مربیان جهت شناسایی هوش هشتگانه کودکان و رفتار صحیح با آنها  با حضورصابر عبدالملکی روانشناس حوزه کودک برگزار شد.

عبدالملکی در رابطه  با ضرورت برگزاری چنین کارگاه هایی گفت:حضورمربیان در کارگاه پرورش هوش های چندگانه مبتنی بر آموزش بازی ،از دو بعد اهمیت دارد. در بعد اول مربی با هوش های چندگانه و کاربرد آن در کلاس آشنا می شود و می تواند با این کاربرد شرایط بهینه ای را برای یادگیری فراهم کند.

وی ادامه داد: یکی از اصولی که در دیدگاه گاردن وجود دارد این است که دانش آموزان هرکدام در یک زمینه هوش و استعداد ویژه دارند که باید به همان زمینه توجه ویژه بشود.

این روانشناس کودک ادامه داد: مربی می تواند با شرکت در این کارگاه ها دانش آموزان مستعد را شناسایی کند و روش آموزش خود را با توانایی کودک تطبیق دهد و این باعث می شود که درنتیجه تعامل بهتر با کودک وی مطالب را بهتر یاد بگیرد.  

وی افزود: ازدیگر کاربردهای این گونه کارگاه ها آشنایی با بازی های ویژه کودکان است. بازی زبان کودک و بهترین ابزار آموزش کودک است و بهترین روش بازی این است که  آن را با هوش چندگانه تطبیق دهیم یعنی مربی به درکی از بازی برسد که کدام بازی  برای کدام هوش مناسب است.

عبدالملکی درپایان گفت: وقتی مربی اینگونه موارد را درکارگاه های ویژه یاد بگیرد دراثر تعامل بهتر با دانش آموزان،فرایند یادگیری  مطالب  ضمن بازی و فعال کردن استعدادکودکان آسانتر خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز