عضو شورای شهر اصفهان مطرح کرد:

از دست دادن طبقه خلاق با کوچ استارتاپ های اصفهانی به پایتخت

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۱۵:۲۵:۳۱
کد خبر: ۸۹۰۴۳۱
از دست دادن طبقه خلاق با کوچ استارتاپ های اصفهانی به پایتخت
عضوشورای شهراصفهان گفت:عمده شرکت های سرمایه گذاری خطر پذیر کشور در تهران متمرکز بوده و همین امر سبب کوچ استارپ های اصفهانی به پایتخت برای جذب سرمایه و توسعه فعالیت ها شده و به معنای از دست دادن طبقه خلاق شهر می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهاییدرسومین جلسه کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کاراتاق بازرگانی اظهار داشت: نیروی انسانی متخصص و برخوردار از مهارت کسب و کار،داشتن فرهنگ کارتیمی و خلاقیت، حمایتها و سیاستها، استارتاپ ها، منابع مالی خطرپذیر و دسترسی به بازار، المانهای مهم مدیریت یک اکوسیستم کارآفرینی است.

 کوروش خسروی، چالش های اصلی اکوسیستم کارآفرینی اصفهان را کمبود شدید منابع مالی خطرپذیر و دسترسی ناقص به بازارهای جهانی دانست و تصریح کرد: بررسی های انجام شده نشان می دهد تقریبا عمده  شرکت های سرمایه گذاری خطر پذیر (venture capital) کشور در تهران متمرکز بوده و همین امر سبب کوچ استارپ های اصفهانی به پایتخت برای جذب سرمایه و توسعه فعالیت ها شده است که  این امر به معنای از دست دادن طبقه خلاق شهر می باشد.

عضو کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان،مکلف نمودن شهرداری به جذب سرمایه گذاران خطرپذیر را یکی از مترقی ترین مصوبات شورای شهر کشور در چندسال اخیر دانست و گفت: در این مصوبه شهرداری ها می توانند در شکل گیری یک شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر (VC) تا سقف 5 میلیارد تومان مشارکت داشته باشند.

خسروی درپایان گفت:پیش شرط توسعه اکوسیستم کارآفرینی در اصفهان،درگیر نمودن گروه های مردمی اعم از تشکل ها و خیریه ها است و باید کمیته ای به منظور ارتقای اکوسیستم کارآفرینی اصفهان زیرنظرکمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی فعال بشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز